پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
استاندار آذربایجان شرقی از اشتغال به تحصیل۷۲۰هزار دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۵ هزار معلم در استان مشغول به فعالیت هستند.

شعار سال: مجید خدابخش بعداز ظهر دوشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با وی گفت: ارتقای مهارت‌های فنی و زندگی به دانش‌ آموزان ضروری است.

وی سپس به ضرورت افزایش کیفیت دروس و کتاب های درسی تاکید کرد و افزود: خلاقیت و ابتکار در برنامه‌ های آموزش و پرورش نیز باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به رشته‌ها و کیفیت مدارس کاردانش و هنرستان باید از اولویت ها باشد.

وی به کسب مقام دوم کشوری کنکور سال ۹۶ توسط دانش ‌آموزان استان در رتبه های زیر ۱۰، ۱۰۰ و هزار نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم این آمار و ارقام در سال آینده نیز تکرار شود چراکه دانش آموزان باهوشی در استان داریم البته این امر با برنامه ریزی محقق می شود.

ضرروت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز

وی در خصوص نیروهای جدید الورود تربیت ‌معلم نیز گفت: آموزش نیروهای جدید الورود تربیت ‌معلم و حق‌التدریس ضروری است چراکه باعث کیفیت ‌بخشی آموزش و پرروش می شود.

استاندار آذربایجان شرقی به ورود خیرین مدرسه ساز نیز اشاره کرد و گفت: در طول دولت یازدهم تعداد مجامع خیرین استان از پنج به ۲۴ مجمع رسیده که اتفاق خوبی است و باید از ظرفیت خیران در استان های مختلف کشور استفاده کنیم.

خدابخش با اشاره به اینکه شعار امسال یعنی مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن بااخلاق، باید محقق شود، گفت: در نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا، محوری ‌ترین موضوع، کیفیت است.

وی با بیان اینکه شعار سال تحصیلی جدید، شعار تحسین‌ برانگیزی است، ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش باید برای تحقق آن تلاش کنند. آموزش خلاق با مشارکت دانش ‌آموزان در امر تدریس تحقق می ‌یابد.

احداث اولین پژوهش ‌سرای روستایی کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار از احداث اولین پژوهش ‌سرای روستایی کشور در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این پژوهش سرا در یالقوزآغاج میانه احداث شده است.

جعفر پاشایی سپس ادامه داد: در طول چهار سال گذشته ۲۵ پژوهش‌ سرا به تعداد پژوهش سراهای استان افزوده شده و تعداد آنها به ۴۰ رسیده است. همچنین در راستای اجرای عدالت آموزشی، ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو و سه دانش ‌آموز و یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک به ۱۰۰ درصد در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی استان درسال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ افزایش ۲.۶ درصدی داشته است، افزود: این آمار خوبی است و تلاش می کنیم امسال نیز بیشتر از اینها شاهد رشد این ارقام باشیم.

پاشایی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ نمازخانه مدرسه ‌ای در دو سال ۹۵ و ۹۶ احداث شده است، گفت: ۴۵ درالقرآن نیز در سطح استان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در استان وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش استان در طول دولت یازدهم در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهش‌سرا و پوشش تحصیلی، ارتقای چشمگیری یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 4102727 ، www. mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین