پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
رئیس دفتر ارتباطات دولتی قطر اعلام کرد: قطر به‌عنوان کشور متحد آمریکا آماده است تا به‌درخواست کابل ـ واشنگتن دفتر سیاسی طالبان در این کشور را مسدود کند.
شعارسال: «شیخ سیف بن احمد آل ثانی» رئیس دفتر ارتباطات دولتی قطر به روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت: مسدود شدن یا بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در این کشور مشروط به خواست آمریکا و افغانستان است.

وی افزود: همانطور که دفتر سیاسی طالبان در قطر به‌ درخواست افغانستان و آمریکا ایجاد شد پس به‌درخواست آنها نیز می‌تواند مسدود شود.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که چندی پیش گزارش‌هایی از درخواست ترامپ از اشرف غنی مبنی بر مسدود شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر منتشر شده بود اما رئیس جمهور افغانستان این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

از سوی دیگر، دیپلمات‌های آمریکایی نیز با بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر مخالفت کرده‌اند و برای پایان بخشیدن به جنگ 16ساله آمریکا در افغانستان وجود یک کانال سیاسی را لازم دانسته‌اند.

دفتر سیاسی طالبان نیز با انتشار پیامی درباره بسته شدن این دفتر توسط آمریکا هشدار داده بود و آمریکا را به کارشکنی در روند صلح و اصرار بر ادامه جنگ در افغانستان متهم کرده بود.

دفتر سیاسی طالبان سال 2013 میلادی در پایتخت قطر بنا به درخواست مشترک افغانستان و آمریکا برای انجام مذاکرات سیاسی با این گروه ایجاد شد.

با وجود توقف مذاکرات سیاسی دولت و طالبان، نمایندگان این گروه به فعالیت سیاسی خود از دفتر قطر ادامه داده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری الف، تاریخ انتشار 12 مهرماه 96، کد حبر: 3960712064، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین