پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، اعتماد عمومی را یکی از سرمایه های اصلی مدیریت به ویژه در شهرها دانست و گفت: در شهرداری هیچ مساله پنهانی وجود ندارد و برای جلوگیری از فساد باید تمام تصمیمات در اتاق شیشه گرفته شود و مردم در جریان کلیه امور قرار گیرند.

شعار سال: عنایت اله رحیمی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید شهرهای آباده و صغاد در شمال استان فارس افزود: اگر اعتماد مردم از بین برود نه تنها یک شهر بلکه کشور آسیب خواهد دید.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از فساد این است که همه در جریان خرج و دخل و نحوه انتخاب کارمندان و پیمانکاران قرار بگیرند و راه برای تخلف در شهرداری بسته باشد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه درآمد حاصل از جرایمی مثل اضافه ساخت و بنا، درآمد محسوب نمی شود و هزینه است، گفت: درآمد شهرداری نباید به جرایم و درآمد حاصل از کمیسیون ماده100 و تفکیک زمین متکی باشد بلکه شهرداران باید با شناخت نقاط مناسب سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار در تحقق درآمد شهرداری تلاش کنند.
رحیمی گفت: شهرداران سرداران جبهه مقدم خدمات رسانی در شهر هستند و باید افرادی چند وجهی باشند، بدین معنا که در مباحث فرهنگی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی ، مدیریتی کارآمد در شهر داشته باشند.
وی با بیان اینکه تعامل شهردار با مردم می تواند زمینه ساز رشد و توسعه یک شهر باشد، اظهار کرد: باید اجرای برنامه و تصمیم ها در شهرها با مشارکت شهروندان صورت گیرد.
این مقام استانداری با بیان اینکه نقش مردم پس از انتخابات شورای شهر بسیار مهم و قابل توجه است، گفت: مردم نباید با انتخابات شورای شهر خود را کنار بکشند و همه چیز را به دست نمایندگان خود بسپارند بلکه باید از این پس مهم ترین وظیفه خود یعنی مطالبه گری را ایفا کنند.
رحیمی در ادامه ، خود محوری، خود رایی و خودخواهی، را از آسیب های پیش روی شوراها دانست وافزود: ترجیح منافع شخص بر شهر از مهم ترین آسیب های شوراهاست که در این خصوص باید شوراها منافع مردم را بر منافع شخصی، باندی و سیاسی ترجیح دهند
وی افزود: می توان با یک برگه حکم، شهردار شد اما با این برگه هیچکس شهرداری معقول، موفق و نمونه نخواهد شد چراکه ملاک در این قضیه عملکرد و تسلط بر قوانین است.
فرماندار آباده نیز در سخنانی در این آیین گفت: حرکت بر اساس قانونمندی اصل عملکرد شهرداری است و شهردار باید در این خصوص با مردم تعامل داشته باشد.
محمدرضا زارع با بیان اینکه توسعه پایدار بدون پیش بینی درآمدهای پایدار ممکن نیست، افزود: هرچند وصول مطالبات در شهرداری کار آسانی نخواهد بود اما شهردار باید با تدبیر، بودجه سالانه شهرداری را تامین و مدیریت کند.
وی با تاکید بر اینکه شهردار باید هر صبح اولین نفری باشد که از خیابان ها و مبلمان شهری سرکشی می کند، افزود: رسیدگی به مطالبات پرسنل و نظارت و عملکرد پیمانکاران در اولویت باشد.
فرماندار آباده با بیان اینکه شهردار با شورای شهر تعامل داشته باشد، گفت: شهردار جدید بر اساس نقشه راه شهر که همان مصوبات شورای شهر است، عمل کند.
در این جلسه غلامعباس زارع به عنوان شهردار جدید آباده معرفی و از خدمات محمد هادی هاشم پور شهردار قبلی این شهر قدردانی شد.
در این آیین، علی پولادیان با شهرداری صغاد خداحافظی کرد و علیرضا اسدی به عنوان شهردار جدید این شهر واقع در شهرستان آباده معرفی شد.
شهرستان آباده در فاصله 276 کیلومتری شهر شیراز واقع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 11 مهر 96، کد مطلب: 82683578: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین