پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
مدیرکل روستایی استانداری زنجان گفت: نخستین جشنواره روستا به منظور معرفی توانمندی‌های روستاییان و برندسازی تولیدات آن‌ها در استان زنجان برگزار می‌شود.

شعارسال: علی محمودی در نشست خبری جشنواره روستا اظهار داشت: روستاها مهد تولید، کشاورزی و دامپروری هستند که نیاز دارند برای توسعه پایدار جایگاه واقعی آن‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های لازم در برخی از روستاها سبب مهاجرت و جابه‌جایی جمعیت آن‌ها شده است، بیان کرد: توسعه پایدار روستاها و نهادسازی در آن‌ها، استفاده از شیوه‌های جدید کشاورزی و استقرار صنایح کوچک جدید در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه برندسازی یکی از راهکارهای توسعه تولیدات روستاییان است، ابراز کرد: این کار از طریق برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها محقق می‌شود و ضمن عرضه محصولات با کیفیت شهرنشینان نیز با تولیدات آن‌ها آشنا می‌شوند.

این مسئول بهره‌مندی از استعدادهای متنوع ذاتی روستاها را یکی از کارآمدترین ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: برخی روستاها با امکانات موجود جامعه‌ای کوچک و توانمند را ایجاد کردند که می‌تواند به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها قلمداد شود.

محمودی تصریح کرد: معرفی توانمندی‌های روستاها از یک سو زمینه لازم برای عرضه محصولات، بازاریابی و تجاری‌سازی را فراهم می‌کند و از سوی دیگر به رونق اقتصادی جوامع روستایی و تقویت بنیه مالی آن‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره روستا 20 تا 25 شهریور ماه در استان زنجان برگزار می‌شود، ابراز کرد: همه روستاها برای شرکت در این جشنواره دعوت شدند تا بازدیدکنندگان از وجود استعدادها و قابلیت‌های موجود در مناطق روستایی به ویژه در زمینه صنایع کوچک و صنایع دستی آگاهی یابند که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در افتتاحیه آن حضور می‌یابند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان معرفی روستاهای نمونه و الگوسازی آن‌ها برای روستاهایی با وضعیت مشابه را از اهداف جشنواره خواند و گفت: جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری از جمله آداب و رسوم، بازی‌های محلی، پوشش‌های محلی و عذاهای سنتی معرفی می‌شود.

این مسئول با اشاره به معرفی دارایی‌های معنوی و فیزیکی روستا و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی جوامع روستایی بیان کرد: در این جشنواره ضمن ایجاد ارتباط دوسویه شهرنشینان با روستاییان مشاهیر و استعدادهای برتر کارآفرینی در عرصه‌های روستایی معرفی می‌شوند.

محمودی برقراری ارتباط تجاری مابین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات کشاورزی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: با رونق تولید ضمن افزایش درآمد روستاییان، خوشه‌ها و زنجیره‌های تولید در این مناطق شکل می‌گیرد و سبب افزایش اشتغال و کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌هایی مانند روستاها کانون تولید و ارزش‌آفرینی، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و محور تولید و اشتغال در این طرح مورد توجه قرار گرفتند، ابراز کرد: روستاها منزلگاه دیانت، اعتقادات و باورهای قلبی هستند و زندگی سالم و هوای پاک ویژگی بارز آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به معرفی روستای نمونه در جشنواره عنوان کرد: پنج شاخص برای انتخاب آن‌ها در نظر گرفته شده که شامل مشارکت بالای مردم روستا در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تولید محصولات شاخص و دارای تنوع تولید می‌شود.

وی وجود امکانات اشتغال برای رده‌های سنی و جنسی مختلف، وجود قابلیت‌ها و ویژگی‌های منطقه‌ای و جغرافیایی ویژه و نیز برخورداری از زیرساخت‌های توسعه را از دیگر معیارهای انتخاب روستای نمونه برشمرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15شهریور1396، کدخبر: 1512110: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین