پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان زنجان به کشت محصول جو و کلزا اختصاص می یابد.

شعار سال: اکبر کرامتی افزود: پاییز سال جاری ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان زنجان به کشت محصولجو و کلزا اختصاص می یابد و کشت کلزا از اواسط شهریورماه شروع شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع استان زنجان زیر کشت محصول کلزا و جو رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در کشت پاییزه سه هزار هکتار از اراضی به کشت محصول کلزا، بیش از نه هزارهکتار جو به صورت آبیو ۱۲ هزار هکتار هم به صورت دیم زیر کشت می رود.

کرامتی تاکید کرد:به منظور شناسایی و انتخاب بذر مناسب برای کشت در مناطق مختلف استان، امسال ۱۶ رقم کلزا در قالب طرح PVS در استان زنجان به زیر کشت رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان متذکر شد:از امسال ارقام جدید آلمانی وارد چرخه کشت کلزا در استان زنجان می شود، اوکاپی، نپتون، گابریلا، هیدرومیل و ایکس پاور را ارقام مورد کشت کلزا در استان است.

کرامتی به اهمیت کشت و آبیاری به موقع محصولکلزا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی است و کلزا در مناطق مختلف استان زنجان از اواسط شهریور ماه کشت و آبیاری شدهولی در شهرستان طارم تا اواخر مهر ماه فرصت کشت وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: رمز موفقیت در محصول عملکرد بالا در مزارع کلزارعایت اصول به‌زراعی و کشت و آبیاری به موقع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 13 مهر 96، کد مطلب: 4105139: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین