پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۴۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی گفت: تاسیس موسسات اعتبارسنجی غیردولتی از برنامه‌های در دست تدوین این مرکز است.

شعارسال: به نقل از وزارت علوم، سعدان زکائی گفت: به محض آماده شدن این برنامه، تصویب آن در دستور کار شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وظیفه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور گفت: از سال ۹۲ سیستمی برای ارزیابی کیفیت آموزش عالی ایجاد شد و در چهار سال گذشته سعی شده با تشکیل تیم حرفه‌ای، گفتمانی در سطح وزارت علوم شکل گیرد تا بسترسازی و ریل‌گذاری صحیح با توجه به قوانین اسناد بالادستی صورت گیرد.

رئیس مرکز نظارت و ارزیبای آموزش عالی با بیان اینکه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، دو راهبرد کلان، بررسی تحلیل سیاست‌های راهبردی و کلان وزارت علوم و استقرار نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت را برعهده دارد، تصریح کرد: در این شورا برای اولین بار وظیفه‌ای برای مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور تدوین شده که وظیفه تحلیل راهبردی سیاست‌های راهبردی وزارت علوم نیز جزو رسالت‌های آن است.

زکایی تاکید کرد: در این راستا در سال جاری دو برنامه تحلیل راهبردهای حوزه معاونت پژوهشی و اجرای سیاست‌های آمایش نظام آموزش عالی تدوین شده که در صورت عملیاتی شدن آنها می‌توان بخشی از مسائل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور را حل کرد.

وی، وظیفه دیگر مرکز را، استقرار جامع نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت بیان کرد و یادآور شد: این استقرار برای بسترسازی و سیاست‌گذاری در راستای عملیات اجرایی نظارت و ارزیابی و اعتبارسنجی و اعتباربخشی بوده که عملیات اجرایی آن توسط نهادهای غیردولتی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تصریح کرد: اگر در حال حاضر کیفیت نظام آموزش عالی کشور را بر اساس ورودی و خروجی و فرآیندها رصد کنیم، ورودی دانشگاه‌های ما نسبت به دو دهه گذشته به دلایل مختلف دچار ضعف شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز، تاریخ انتشار 14 مهرماه 96، کد خبر: 843217، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
اگر این طرح به سرانجام برسد و اجرایی ود بسیار مفید خواهد بود.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین