پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و یک نقطه راهبردی در جهان، تنها راه اتصال کشورهای حاشیه اقیانوس هند با کشورهای آسیای میانه و بخشی از اروپاست.

شعارسال: عبدالرحیم کردی سه شنبه شب در نشست بررسی فعالیت ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشریح ظرفیت ها این منطقه اظهار داشت: تغییر رویکرد از تجارت به تولید در منطقه آزاد چابهار اجرایی شده است و فعالیت دهها تولیدی بزرگ و کوچک این منطقه نقش مهمی در اشتغال و تولید دارد.

وی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای استقرار انواع صنایع سبک و سنگین دارد و بهترین مکان برای ترانزیت کالا و گردشگری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه جوامع محلی ابزاری برای پیشرفت است و باید زمینه اشتغال و تولید را برای آنان فراهم کرد.

وی ادامه داد: چابهار بهترین، نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به بازارهای جهانی است و می تواند موجب توسعه کشورهای همجوار شود.

کردی افزود 30 هکتار زمین برای ساخت مجموعه های ورزشی به منظور توسعه جوامع محلی و رونق صنعت گردشگری در چابهار در نظر گرفته شده و سالن بزرگ ورنا(جوان) نیز به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش مهمی برای توسعه و آبادانی کشور دارد به همین دلیل مرکز منطقه ای آیورا در این منطقه در حال راه اندازی است.

وی تصریح کرد: امکان تبدیل به بارانداز کالاهای منطقه ای، بهره گیری از فرصت های موجود در بازار افغانستان و آسیای میانه و امکان ایجاد پایگاه های سوخت رسانی به کشتی های عبوری از جمله مزیت های منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هزار هکتار به محدوده منطقه آزاد چابهار اضافه خواهد شد.

کردی اظهار داشت: هم اینک محدوده اصلی منطقه آزاد چابهار شامل 9 پیکره تجاری، صنایع کارگاهی غیر آلاینده و انبارها، مسکونی و خدماتی، روستای تیس، تفریحی ـ توریستی، صنایع متوسط و صنایع سنگین است.

وی افزود: خط مستقیم کشتیرانی دریایی از کاندلای هند به چابهار سبب رشد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار شده است.

وی گفت: پنج راهبرد اصلی در منطقه آزاد چابهار شامل نقش در اقتصاد ملی، اثر بر اقتصاد محلی، انتقال دانش و فن آوری، گسترش تعاملات بین المللی و جلب مشارکت جوامع محلی دنبال می شود و موفقیت های خوبی در این زمینه داشته ایم.

وی افزود: واردات کالای همراه مسافر به چابهار در 6 ماهه نخست سالجاری 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11مهر1396 ، کدخبر: 82684326 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین