پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بیش از دو هزار موسسه قرآنی را در سطح کشور حمایت می کنیم، گفت: تعداد نشریات به حدود هفت هزار نشریه رسیده است.

شعار سال: علی اصغر کاراندیش مروستی صبح یک شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در دولت یازدهم به اتفاق برخی از مدیران کل وزارت خانه سفرهای استانی را آغاز و خوشبختانه در طول چهار سال توانستیم به تمام استان های کشور سفر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت خانه ای حساس و عریض الطویل است، افزود: این وزارت خانه شش معاونت و سازمان هایی در حوزه های هنری، فرهنگی، مطبوعاتی و قرآن دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد توانسته در طول دولت یازدهم اقدامات خوبی را در جهت ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری داشته باشد، گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۱۷ هزار کانون های فرهنگی، هنری مساجد در سطح کشور وجود داشت که در پایان دوره چهار ساله به ۲۳ هزار کانون رسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم های سینمایی از ۷۰ فیلم به ۱۸۰ فیلم در طول دولت یازدهم رسید، عنوان کرد: در شروع دوره دولت یازدهم در حوزه قرآن ۳۰۰ موسسه قرآنی در کشور فعالیت می کرد که این رقم در پایان دوره به یک هزار موسسه مجوز دار رسید.

کاراندیش با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد بیش از دو هزار موسسه قرآنی را در سطح کشور حمایت می کند، بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم بیش از دو هزار نشریه در سطح کشور فعال بود که این نشریات در پایان دوره به حدود هفت هزار رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی ۸۰ هزار کتاب در طول سال به چاپ می رسد، اظهار داشت: کتابخانه های ما نیز جهش خوبی از بعد کیفی و کمی داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تکثر فعالیت های فرهنگی و دستگاه های فرهنگی در سطح کشور، افزود: متاسفانه اعتبار کمی در حوزه فرهنگ پیش بینی می شود لذا فعالیت های موازی باید کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: بین سه تا سه و نیم درصد از بودجه عمومی دولت در حوزه فرهنگ اختصاص پیدا می کند و از این مقدار تنها ۱۳ تا ۱۵ درصد به وزارت فرهنگ وارشاد می رسد و مابقی بین دستگاه های مختلفی که کار فرهنگی انجام می دهند توزیع می شود.

کاراندیش با بیان اینکه ایجاد مرکز هماهنگی فعالیت های فرهنگی یکی از نیاز های ضروری در جامعه است، گفت: خوشبختانه تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد تعهداتی که در استان ها داده بودیم اجرایی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 مهر 96، کد مطلب: 4107555: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین