پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
متخصص طب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین نکاتی که همراه با تغییر فصل در این روزها باید به آن توجه داشت تغییر در رژیم غذایی است.
شعارسال: متخصص طب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین نکاتی که همراه با تغییر فصل در این روزها باید به آن توجه داشت تغییر در رژیم غذایی است.

محمد امین افرا ، اظهار کرد: پاییز فصلی است که از دیدگاه طب سنتی، طبیعتی سرد و خشک دارد و افرادی که مزاج سرد و خشک دارند در این فصل بیشتر اذیت می‌شوند و به همین دلیل بهتر است میوه و غذاهایی با طبع گرم مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه پوست اغلب افراد در این فصل خشک می‌شود، افزود: برای جلوگیری از خشکی پوست باید روغن بادام، زیتون و بنفشه استفاده شود.

افرا درخصوص پیشگیری از بروز بیماری‌های ویروسی و سرماخوردگی گفت: بهتر است برای افزایش مقاومت بدن در مقابل این بیماری‌های ویروسی مرکباتی مثل پرتقال،‌ لیموشیرین و گریپ‌فروت به مقدار زیادی مصرف شود، همچنین دریافت مقادیری امگا 3 می‌تواند در مقاومت بدن تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی خوابیدن با شکم پر، خوابیدن در مجاورت هوای سرد، نوشیدن آب سرد و حمام یا نشستن در آب سرد، خشم و اندوه و اضطراب را در فصل پائیز نامناسب دانست و گفت: انجام این فعالیت‌ها باعث افزایش سودا و معذب شدن افراد با طبیعت سرد و خشک می‌شود.

این محقق طب اسلامی و مصرف گرده گل و ژل رویال و عسل به دلیل طبع گرم و سرشار از مواد مغذی در فصل پائیز را توصیه کرد و گفت: استفاده از عطرهای خوشبو و گرم مانند گلاب و نرگس و یاس نیز باعث حفظ سلامت روح و جسم در این فصل می‌شود.

وی دمنوش گل گاوزبان، بنفشه، نعنا، پونه، آویشن را از جمله دمنوش‌های مناسب فصل پاییز عنوان کرد و گفت: دمنوش مرزنجوش و پنیرک به همراه عسل به ترتیب برای درمان زکام و سرماخوردگی و درمان سرفه‌های خشک کارساز است.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: بخور دادن با اکالیپتوس نیز یک درمان مؤثر طبیعی برای سرماخوردگی است زیرا نه‌ تنها مجاری تنفسی را ضدعفونی می‌کند، بلکه تکثیر ویروس‌های سرماخوردگی را هم مهار می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 مهر 1396، کدخبر: 96071709049، www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین