پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
انفجار ابله ها چیست؟ گای کاوازاکی نظریه پرداز اپل از پدیده ای صحبت می کند که استیو جابز آن را به نام " انفجار ابله ها " نامگذاری کرده بود. وقتی مدیر با استاندارد و مهارت A انتخاب می شود ،این مدیر اطراف خود را از نیروهای متخصص و با سطح استاندارد A پر می کند. برعکس ، اگر شروع به پایین آوردن استانداردهای خود کنیم و به Bها اجازه ورود به سازمان تان را بدهید، Cها را جذب خواهند کرد زیرا می خواهند احساس برتری کنند. این ادامه پیدا می کند تا سرانجام به Z ها ( دلقک ها و ابله های بزرگ تر ) ختم شود.دلقک ها ، دلقک تر از خود را جذب می کنند.

شعار سال: گای کاواساکی نظریه پرداز مدیریت و از موسسان شرکت اپل پدیده ای را تحلیل می کند که استیو جابز از آن به نام "انفجار ابله ها" نام می برد، او می گوید:

 

 

مدیران درجه یک، کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند، اما افراد درجه دو و پائین تر با توجه به نگرانی از دست دادن جایگاه خود، افرادی از خود پایین تر را استخدام می کنند و همینطور نفرات رده های پایین تر و ... (چون مسلما آن ها هم نفرات درجه یک نیستند! ) .

 

لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از نفرات ضعیف و ناتوان در ساختار سازمان مواجه می شوید که معدود افراد توانمند را نیز فلج می کند ... !!! .

 

به این پدیده اصطلاحا انفجار ابله ها گفته می شود.

انفجار ابله ها از دید استیو جابز

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سایت مجله اینترنتی PQMS، تاریخ انتشار 17 مهر 94، کد مطلب: - ، www.pqms.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
2
خیلی جالب بود. عین واقعیته بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
1
1
برای تیم سازی از افراد کارآمد هم می شه از این نظریه استفاده کرد
علی آسیابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
سلام
علم درجه بندی انسانها بر اساس حکمت متعالی را دارم و در فوتبال در حال پیاده سازی هستم.
از دوستان اگر کسی تمایل به حضور در این پروژه دارد به اینستاگرام بنده دایرکت بفرسته بعداز بررسی از شخص دعوت به عمل می آید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین