پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد، فعالیت شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی است.
شعارسال: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد، فعالیت شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی است.

اوایل مهرماه امسال این خبرگزاری با انتشار مطلبی هشدار داد که داتیس خودرو می‌خواهد خودروهای ولوو را وارد ایران کند. اما این شرکت که خودش را تولیدکننده و واردکننده رسمی خودرو معرفی فاقد هر گونه مجوزی است.

داتیس خودرو با یک شرکت تیونینگ کار آلمانی بنام هپکو مذاکره کرده که خودروهای تیونینگ شده ولوو را وارد ایران کند، بنابراین این مجموعه از شرکت مادر یعنی ولوو اصلی سوئد مجوزی نگرفته است.

امروز با گذشت دو هفته از انتشار این مطلب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که عملکرد شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی است.

در این اطلاعیه سازمان حمایت چهار نکته در خصوص حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز به این شرح است:

1- براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 15/7/1388 مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شماره 125612/53887 مورخ 12/10/1395 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت های فاقد نمایندگی رسمی امکان واردات خودرو به کشور را ندارند.

2- شرکت های پیش فروش کننده خودرو به استناد ماده 5 آیین­ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع تصویب نامه شماره 7415/ت 51681 ها مورخ 28/1/1395 هیات وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند .

3- تبلیغات پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد مجوز قانونی، مصداق تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده بوده و مستند به ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که اعلام می‌شود " تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی شود، ممنوع است " و خلاف قانون تلقی می شود .

4- بر اساس گزارشات مردمی که به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده و رصد و پایش بازار، شرکت های "عظیم­ خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو" فاقد هرگونه نمایندگی رسمی واردات یا مجوز پیش فروش هستند؛ بنابراین اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان خواهد شد .

بر این اساس سازمان حمایت از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو به مجوزهای قانونی به خصوص ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش فروش خودرو توجه کافی را داشته باشند.

سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شماره تلفن 22058560 را برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره اعلام و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن 124 در سراسر کشور را آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه معرفی کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 مهر 1396، کدخبر: 1541042، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مشتری سابق داتیس خودرو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
سازمان حمایت بر اساس شکایات مردمی از برخی از به اصطلاح وارد کنندگان خودرو که تعهدات خود را انجام ندادند و پول مردم را هم پس نمی دهند اقدام کرده است.امثال داتیس آدرس غلط میدهند که جلوی کار آفرینی شرکت های به اصطلاح وارد کننده را گرفته اند- ولی در واقع مردم نفس راحتی از دست ....برداران خودرویی کشیدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین