پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در ایران به برند زعفران کمتر بها داده می‌شود.

شعار سال: دکتر پروین رامک اظهار کرد: زعفران را همه در دنیا با برند ایران می‌شناسند و اگر این کالا ایرانی باشد یعنی اصل است و می‌توان به آن اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: در ایران کمتر به این برند ارزشمند بها داده می‌شود و صادرات آن به صورت فله سبب شدهارزش افزوده را از صادراتایران گرفته است.آمار و ارقام صادرات نشان می‌دهد کشورهایی که بر روی بسته‌بندی این محصول ارزشمند کار کرده‌اند، همواره ارزش افزوده بسیار بالایی را به خود اختصاص داده و بنابراین منفعت کلانی از این خرید و فروش برده‌اند.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: میزان کل صادرات زعفران به 53 کشور مقصد صادرات ایران در سال 92، 137 تن به ارزش بیش از 200 میلیون دلار بوده است.براساس آخرین آمار گمرک کشور، نزدیک به 65 درصد کل صادرات زعفران ایران به پنج کشور امارات متحده، اسپانیا، عربستان سعودی، هنگ‌کنگ و هند اختصاص یافته است.

رامک اظهار کرد: صادرات فله‌ای زعفران ایران به دلیل عدم برخورداری از برند مناسب بسته‌بندی سبب شده تا سود اصلی زعفران ایران را کشورهای دیگر در اختیار داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 18 مهر 96، کد مطلب: 96071809537: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین