پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۶۵ درصد از مدارس ابتدایی این استان در مناطق روستایی استقرار دارند.

شعار سالسید احمد علی موسوی نیا در جمع کارکنان ستادی اظهار داشت: صاحبنظران تعلیم و تربیت بر این عقیده اند که زیر بنای توسعه همه جانبه کشور باید از دوران آموزش ابتدایی و سالهای نخست تحصیل دانش آموزان شروع شود.

وی آموزش و پرورش را گسترده ترین نهاد آموزشی و فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: این گستردگی هم در دوران ابتدایی ملموس و مشهود است و از ۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در دوران ۶ ساله ابتدایی تحصیل می کنند.

موسوی نیا خاطر نشان کرد: از ۴ هزار و ۲۰۷ آموزشگاه لرستان هم بیش از دو هزار و ۸۰۰ آموزشگاه در دوره تحصیلی ابتدایی فعالیت می کنند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که بیش از ۶۵ درصد از مدارس ابتدایی در مناطق روستایی استقرار دارند و افزود: تدریس و فعالیت در مناطق روستایی مشکلات خاص خود را دارد و با تدریس در مناطق برخوردار تفاوت دارد.

وی به مشکلات ساماندهی منابع انسانی در دوره ابتدایی هم اشاره کرد و افزود: در سالهای آینده آمار قابل ملاحظه ای از آموزگاران بازنشسته خواهند شد و از بدنه تعلیم و تربیت خارج می شوند و ضرورت دارد برای تامین جایگزین این نیروها برنامه ریزی کرد.

موسوی نیا ساماندهی بهینه منابع انسانی را برای رفع این نقیصه مهم برشمرد و تاکید کرد: در دوره ابتدایی نیاز هست که در دو محور توانمند سازی و ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کار شود.

وی برنامه های خود را در قالب این دو محور عنوان و اضافه کرد: علاوه بر آموزش کتب درسی به دانش آموزان باید به مقوله مهارت های زندگی، نشاط و شادابی، خلاقیت، تفکر هم توجه ویژه شود.

موسوی نیا توجه به مهارت خواندن، المپیاد رایانه، طرح «همتا» و جشنواره پژوهشی «جابر بن حیان» هم اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا شاخص های آموزشی و پرورشی را با مشارکت و تعامل ارتقاء دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری لرستان خبر ، تاریخ انتشار 16 مهر 96، کدمطلب:78727،www.lorestankhabar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین