پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: خانه حکیمیان پس از طی مراحل قانونی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

شعارسال: به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، یحیی رحمتی اظهار کرد: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب در سال ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور ، نام «خانه حکیمیان» به شماره ثبتی ۳۱۷۷۲ در فهرست آثار ملی جای گرفت.

وی ادامه داد: مساحت خانه حکیمیان ۱۲۰۰ مترمربع است که از یک بنای اصلی متعلق به دوره قاجاریه و یک بنای الحاقی متعلق به دوره پهلوی اول تشکیل شده و بزرگترین خانه تاریخی زنجان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اینکه خانه تاریخی حکیمیان پس از مرمت و بازسازی به موزه فرهنگ عامه استان تبدیل می شود ادامه داد: این بنا در تملک اداه کل راه و شهرسازی است که با همکاری های مدیرکل راه و شهرسازی زنجان خانه تاریخی حکیمیان به صورت ۱۰ ساله به اداره کل میراث فرهنگی زنجان واگذار شد.

رحمتی عنوان کرد: اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می شود و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20مهر1396، کدخبر: 4111946: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین