پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: میزان محرومیت و کمبودها در روستاهای خراسان شمالی بسیار بالاست و برای جبران این محرومیت‌ها به کمک آستان قدس رضوی نیازمندیم.

شعار سالمحمدحسین علی‌نیا  با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهار داشت: به برکت سفر رهبری به خراسان شمالی اعتبار قابل توجهی مصوب شد و اعتباراتی در بخش‌هایی به صورت کامل به پروژه‌های مصوب پرداخت شد و سبب این شد که پروژه‌ها با تحرک بیشتری ادامه پیدا کرده و در جهت محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت از چهره شهرها و روستاهای استان فعالیت کنند.

وی افزود: خراسان شمالی هنوز به لحاظ معنوی خود را متعلق به خراسان بزرگ می داند چرا که همجوار بارگاه معنوی علی ابن موسی الرضا(ع) هستیم و این افتخاری برای خراسان شمالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: با برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های جدیدی که در آستان قدس رضوی ایجاد شده٬ امید است از برکت بارگاه علی بن‌موسی الرضا(ع) نهایت استفاده را در خراسان شمالی ببریم.

وی ادامه داد: در سال 91 در چنین ایامی که مقام معظم رهبری به استان سفر کردند با اعلام و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته٬ کمبودها، نبودها٬ نیازها و خواسته‌های توسعه استان ابلاغ و تقدیم مقام معظم رهبری شد. 1700 میلیارد تومان در بخش پروژه های عمرانی اعتبارات مصوب صورت گرفت و 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های پیشنهادی ارائه شد.

علی نیا تاکید کرد: 800 پروژه مصوب این سفر ماهیت روستایی داشته است چراکه میزان جمعیت روستاهای خراسان شمالی از متوسط کشوری بالاتر است. جمعیت روستایی در کشور 27 تا 30 درصد است اما در خراسان شمالی حدود 49 درصد جمعیت ساکن در روستا داریم.

معاون عمرانی استاندار در ارتباط با محرومیت روستاهای استان نیز خاطرنشان کرد: میزان محرومیت در روستاهای استان بسیار بالا بوده و رویکرد نظام جمهوری اسلامی٬ اهتمام به محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق حاشیه‌نشین است چراکه روستاها حق بزرگی بر نظام و کشور دارند و هم‌چنین محل تولید و اشتغال هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. با رساندن امکانات و برابری نیازها٬ از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به سفرهای مکرر نماینده مقام معظم رهبری به استان کنترل و نظارت بر مصوبات و پروژه‌ها به شکل خوبی در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار ضمن اشاره به اعتبارات باقی مانده برای پروژه های سفر رهبری٬ افزود: پروژه‌ها همچنان در حال تکمیل است و در برخی از پروژه‌ها٬ اعتبارات به صورت ترکیبی ابلاغ شده است. در حال حاضر 70 درصد اعتبارات ملی وزارتخانه‌ها نیز به این امر تخصیص داده شده است. 517 میلیارد تومان از اعتبارات باقی‌مانده است که باید تخصیص داده شود تا به مرحله تکمیل پروژه‌ها برسیم. میانگین پیشرفت پروژه های ردیف سفر 85 درصد است. امسال نیز حدود 101 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و پیشرفت پروژه‌ها٬ ابلاغ و به زودی اختصاص داده می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 21 مهر 96، کدمطلب:1543576، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین