پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان مسکن اجتماعی را از برنامه‌های مهم دولت خواند و گفت: این طرح به تازگی به استان‌ها ابلاغ شده و در زنجان فعلا زمین مورد نیاز آن تأمین می‌شود.

شعار سالسجاد صنعتی منفرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مسکن اجتماعی در دستور دولت قرار دارد و به تازگی هفت محور برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن اجتماعی کاری مشترک بین بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، راه و شهرسازی، کمیته امداد، بهزیستی و دستگاه‌‎های خدمات‌رسان است ابراز کرد: مسئولیت اجرای این طرح بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر گام نخست اجرای طرح مسکن اجتماعی یعنی تأمین زمین از طریق سازمان ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی به استان‌ها ابلاغ شده و در زنجان اقدامات لازم برای تأمین زمین انجام می‌شود.

این مسئول تهیه و اجرای طرح‌های هادی، بازنگری در طرح‌های هادی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک روستایی، ساخت مسکنمحرومان و سایر موارد را از مهمترین وظایف بنیاد مسکن برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تهیه و اجرای طرح برای بهسازی محیط روستاهای دارای بافت با ارزش روستایی و هدف گردشگری برای 22 روستای استان زنجان تا پایان برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده است بیان کرد: تلاش داریم با اخذ اعتبارات در مدت پنج سال این کار را انجام دهیم.

صنعتی خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی برای "درسجین" از توابع ابهر در سال 95 به پایان رسیده و برای روستای "قلعه" در شهرستان زنجان طرح تهیه شده است و دو روستای "لار" و "جزیمق" در دست بررسی هستند تا به برنامه ششم توسعه برای بهسازی بافت با ارزش روستایی اضافه شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع 730 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان طرح هادی برای همه روستاها تهیه شده است، عنوان کرد: این طرح در 346 روستای استان زنجان به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان میزان اجرای طرح هادی در روستاهای استان زنجان را 47.4 درصد خواند و گفت: در کشور این رقم 39 درصد ثبت شده و آمارها نشان می‌دهد استان زنجان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

وی اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن برای سال 96 را 248 میلیارد و 792 میلیون ریال برشمرد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته 165 میلیارد و 115 میلیون ریال برای این بخش اعتبار درنظر گرفته شده بود و 44 درصد آن تخصیص یافت.

صنعتی ابراز کرد: تهیه سند توسعه روستاهای استان زنجان به شکل پایلوت برای 33 روستا، توسعه پایدار روستایی، بهسازی معابر روستایی از محل اعتبارات دهیاری‌ها و توسعه بوم‌گردی از برنامه‌هایی است که در قالب انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای مشترک با دستگاه‌های مربوط در دستور کار قرار دارد.

این مسئول توانمندسازی اقتصادی فعالیت‌های روستایی را مهمترین هدف تهیه سند توسعه عنوان کرد و افزود: زمین مناسب برای 33 روستا شناسایی شده و اینطرح برای دو روستا تهیه و عملیات اجرایی آن در روستای "گیلانکشه" آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح اشتغالزایی روستایی با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه تهیه و اجرا می‌شود بیان کرد: تأمین مالی، بازاریابی و پشتیبانی فروش نیز در این طرح گنجانده شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کدمطلب:1543696، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین