پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۶۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رضا مسلمی؛ مهمترین ضعف ساختار آموزشی کشور را کمبود بودجه می‌داند و می‌گوید: تنها با تزریق نقدینگی مورد نیاز است که کاروان آموزشی کشور به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

شعار سال: رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: ساماندهی نیروهای سرگردان مهم است؛ اما بحث مهم دیگری نیز وجود دارد و آن مساله مهم این است که نیروهای شاغل، رضایت شغلی داشته باشند و مطالباتشان برآورده شود.

مسلمی، جذب نیروهای سرگردان را اتفاق مثبتی می‌داند و می‌گوید: پیش دبستانی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، سال ها سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند. بعضی از آن ها سال ها در مناطق محروم و بدون امکانات، تدریس کرده‌اند. کوچکترین کاری که سیستم کلان مدیریتی کشور در بخش آموزش می‌تواند انجام دهد این است که این عزیزان را تعیین تکلیف کنند تا دیگر دغدغه امنیت شغلی نداشته باشند.

وی در ادامه تصریح می‌کند: مساله مهمتر این است که شاخص‌های اشتغالِ شایسته در آموزش و پرورش رعایت شود و یکی از مهمترین این شاخص‌ها، رعایتِ حقوقِ اولیه و بدیهیِ شاغلان است؛ برای نمونه، بایستی مطالبات مزدی معلمان، چه رسمی و چه حق‌التدریس به موقع پرداخت شود و نیروها نگران و بلاتکلیفِ زمان پرداختِ طلب‌هاشان نباشند.

این فعال صنفی معلمان همدان تاکید می‌کند: باید گفت تخصیص بودجه عادلانه و مناسب به آموزش و پرورش مهمترین اقدامی است که باید انجام شود؛ این خواسته در تجمع روز جهانی معلمان به درستی بیان شد و مسئولان باید این مطالبه را جدی بگیرند.

مسلمی در پایان می‌گوید: اگر در تخصیص بودجه به بخش های مختلف کشور بازنگری دقیق صورت نگیرد، جذب نیروهای سرگردان نیز نمی‌تواند گرهی از مشکلات آموزشی کشور باز کند؛ چراکه ریشه اصلی مشکلات در آموزش و پرورش، کمبود بودجه است.

چندی پیش میرزاده (سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ) اعلام کرده بود: کمیسیون آموزش با هر نوع استخدام جدید معلم تا قبل از تعیین تکلیف نیروهای سرگردان کنونی مخالف است. نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر تعیین تکلیف حق‌التدریسان کنونی و جلوگیری از جذب نیروهای حق‌التدریسی‌های جدید است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کد مطلب: 546223، www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
امسال بودجه هر نفر 27 هزلرتومن بود فقط
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین