پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
در حالی که بیش از دو سال از رأی بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا می گذرد، به دست نیامدن نتیجه روشن باعث شده بسیاری از شهروندان انگلیسی نسبت به این تصمیم مردد شوند.
شعارسال: در حالی که بیش از دو سال از رأی بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا می گذرد، به دست نیامدن نتیجه روشن باعث شده بسیاری از شهروندان انگلیسی نسبت به این تصمیم مردد شوند.

نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام از جمله یکی از اعضای دولت در سایه «جرمی کوربین» اقدام به برگزاری نظرسنجی جدیدی کرده‌اند که نشان می‌دهد پشیمانی عمومی از رأی به خروج از اتحادیه اروپا در انگلستان افزایش‌یافته است.

نظرسنجی که توسط موسسه «یوگاو» انجام‌شده نشان از آن دارد که 42 درصد پاسخ‌دهندگان هنوز از برگزیت حمایت می‌کنند، درحالی‌که 47 درصد آن‌ها خروج از اتحادیه را تصمیم نادرستی می‌دانند. از هنگامی‌که همه‌پرسی در ژوئن 2015 برگزارشده هیچ‌گاه طرفداران بقا در اتحادیه اروپا تا این حد بر از طرفداران خروج پیشی نگرفته بودند.

این نظرسنجی دیدگاه 1680 از شهروندان انگلیسی را در چند نوبت موردسنجش قرار داده است. از نکات جالب‌توجه اینکه تا حدودی نیز نشانه‌های حالت «پشیمانی خریدار» میان مردم دیده می‌شود. پشیمانی خریدار به احساسی گفته می‌شود که برای برخی از مشتریان یک محصول پس از اقدام به خرید به وجود می‌آید و آن‌ها را از خرید خود پشیمان می‌کند. 86 درصد از افرادی که به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند، هنوز بر درستی تصمیم خود اصرار می‌ورزند درحالی‌که 7 درصد آن اعتراف می‌کنند تصمیم نادرستی گرفته‌اند. 7 درصد هم اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند تصمیم درست چیست.

با این‌ همه بیشترین شکاف در میان زنان دیده می‌شود. 49 درصد از زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی برگزیت را تصمیمی غلط ارزیابی می‌کنند درحالی‌که تنها 40 درصد آن‌ها خروج از اتحادیه را تصمیم درستی قلمداد می‌کنند.

«استیو رید»، وزیر جامعه مدنی دولت در سایه بریتانیا گفت این نظرسنجی نقطه عطف جدیدی در جهت‌گیری افکار عمومی درباره برگزیت است.

همچنین «دیوید لامی» و «چوکا اومنا»، دو نفر از دیگر نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام نیز که نمایندگی لندن را برعهده دارند به نتایج همین نظرسنجی اشاره‌ کرده‌اند. بیشتر لندنی‌ها در زمان همه‌پرسی نیز از باقی ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کرده بودند.

البته سیاست رسمی حزب کارگر پذیرش نتایج همه‌پرسی است، اما رهبر این حزب اظهاراتی را هم را درباره حمایت از تداوم حضور بریتانیا در بازار واحد اروپایی مطرح کرده است. کوربین این هفته گفته که اگر همه‌پرسی دومی برگزار شود به ماندن در اتحادیه رأی خواهد داد، اما یک ماه پیش در کنفرانس سالانه حزب، او از لزوم احتیاط در مورد تداوم حضور در بازار واحد اروپایی سخن به میان آورده بود و گفته بود ممکن است این بازار قدرت دولت آینده حزب کارگر را محدود سازد.

این نظرسنجی اوایل هفته گذشته در پی تنش‌هایی جدیدی که درون کابینه محافظه‌کار بریتانیا بر سر برگزیت به وجود آمده بود برگزار شد. تقریباً دوسوم شرکت‌کنندگان معتقدند مذاکرات برگزیت به‌خوبی پیش نمی‌رود. یک روز پس از انجام نظرسنجی نیز «مایکل بارینر»، نسبت به «بن‌بست نگران‌کننده» ای که در میان طرف بریتانیایی خواهان خروج به وجود آمده هشدار داد. به نظر می‌رسد برگزیت در ماه‌های آینده نیز همچنان در زمره مهم‌ترین عواملی باشد که روند کلی سیاست در انگلستان را تعیین می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396، کدخبر: 190603، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین