پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سهم ۱۰ درصدی حوزه درمان از بودجه عمرانی کشور،‌ گفت: در این شرایط امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید وجود ندارد و برای پروژه‌های نیمه‌تمام نیز بخش خصوصی باید به کمک بیاید.

شعارسال: اولین نمایشگاه بیمارستان‌سازی، تأسیسات و تجهیزات بیمارستانی صبح پنجشنبه در تهران آغاز به کار کرد.

مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: ما باید برای دوران پساتحریم از تولید‌کنندگان داخلی خود حمایت کنیم و حتی در شرایطی که قیمت واردات ارزان‌تر نیز برایمان محسوب شود تولید‌کننده داخلی را فراموش نکنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: خوشحالم این نمایشگاه امروز برگزار شده تا ما پنجمین کشوری شویم که چنین نمایشگاهی را برگزار می‌کند تا آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در آن نمایش داده شود و موضوع آشنایی با تکنولوژی روز و همچنین رقابت تولید‌کنندگان داخلی با خارجی در آن شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها عرضه و تقاضا کنار یکدیگر قرار می‌گیرد،‌ گفت: به طور مثال تخت‌های بیمارستانی ما با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد و این موضوع را به خصوص در تخت‌های بیمارستان‌های تخصصی مانند سوانح و سوختگی مشاهده می‌کنیم.

هاشمی یادآور شد: نیاز است تجهیزات و ساخت بیمارستان‌های جدید مورد توجه قرار گیرد چرا که ما اکنون 10 سال است در این زمینه فعالیت می‌کنیم و می‌توانیم با استفاده از آن زمینه اشتغال‌زایی و حتی مانع شدن از ورود ارز را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به دستاوردهای حوزه بیمارستان‌سازی، تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به برکت دوران تحریم حاصل شده و در پساتحریم نیز ما باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های گذشته را حفظ و به تقویت آنها بپردازیم.

وی تأکید کرد: امروز با باز شدن درهای کشور کسانی که قبلاً فعالیت می‌کردند را نباید فراموش کنیم و برای آنها با حمایت‌های لازم زمینه صادرات را فراهم کرده و بگذاریم تا پیشرفت کنند.

وی در مورد اعتبارات بیمارستان‌سازی گفت:‌ این اعتبارات بسیار کم است و حدود 10 درصد بودجه عمرانی کشور را مجلس به درمان اختصاص می‌دهد.

هاشمی توضیح داد: در پروژه‌های جدید امکان تأمین بودجه وجود ندارد و برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز لازم است که بخش خصوصی وارد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به ماندگار شدن سرمایه‌گذاری‌ها در بخش بیمارستان‌سازی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش ماندگار می‌شود و سبب می‌شود تا خدمات بهتری ارائه شود،‌ همچنین مانع استهلاک نیز خواهدشد.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را به شرکت در این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن تشویق کنیم،‌ گفت: برخی از ساختمان بیمارستان‌های ما برای بحران استانداردهای لازم را ندارند و ما باید هر چه سریعتر برای تجهیز و استانداردسازی آنها وارد عمل شویم.

هاشمی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید در این زمینه ورود کنند،‌گفت: هم اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

اولین نمایشگاه تأسیسات، تجهیزات و بیمارستان‌سازی کشور صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران و سالن‌های 10 و 11 با حضور 67 شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 2 بهمن 1394، کدمطلب: 13941102000189، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین