پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: سه میلیارد ریال برای طرح جامع پدافندی استان قم اعتبار مورد نیاز است که ۵۰ درصد آن را سازمان پدافند غیرعامل کشور تأمین می‌کند.

شعار سال: مهدی متقیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل می‌تواند نقطه عطفتقسیم وظایف و مسئولیت دستگاه‌های مختلف استانی باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم افزود: بالغ‌بر سه میلیارد ریال برای این طرح اعتبار مورد نیاز است که 50 درصد آن را سازمان پدافند غیرعامل کشور تأمین می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان نتایج حاصل از اجرایی شدن طرح جامع پدافندی استان قم گفت: در این طرح مطالعاتی اطلاعاتی در اختیار همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مربوطه قرار داده می‌شود تا با پایش و رصد دقیق آن‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های استانی در یک قالب منطقی و اصولی قرار گیرد.

متقیان با اشاره به اهمیت آمادگی در مقابله با تهدیدهای احتمالی پیرامون استان تصریح کرد: در قالب این طرح پدافندی تمام تهدیدهای زیستی، سایبری و پرتویی در امکان پرخطر رصد و پیش‌بینی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دیتا سنتر سامانه اطلاعات جغرافیایی جی.ای.اس اقدام دیگری است که باید در قالب طرح‌های پدافندی استان پی‌جویی شود تا ایمنی استان در برابر تهدیدهای احتمالی در نخستین لحظات وقوع گزارش و پیگیری شود.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در ادامه این جلسهبا اشاره به‌ضرورت تعامل دستگاه‌های مختلف استان در تقویت توان پدافندی عنوان کرد: مواد قانونی تمهیدات لازم در این زمینه را به‌درستی اندیشیده‌ایم که امیدواریم در بین دستگاه‌ها نیز به این ضروریات رسیدگی شود.

سید حسن رضوی خاطرنشان کرد: بند«ز» تبصره 12 قانون برنامه‌وبودجه سال 96 بر تخصیص حداقل یک درصد از درآمدهای تمام شرکت‌های دولتی و غیردولتی بر تجهیز و احداث زیرساخت‌های حیاتی و حساس تأکید دارد که باید بنا بر تشخیص و اولویت پدافند غیرعامل به این اداره کل تعلق گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1546875:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین