پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ روستای استان زنجان برای طرح تعاون روستا هدف‌گذاری شده است گفت: در مرحله نخست این طرح بیش از یک هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

شعار سال: محمدرضا یوسفی امروز در همایش تبیین نقش و اهمیت روستا تعاون اظهار داشت: طرح روستا تعاون به عنوان یکی از طرح‌های مهم اشتغال فراگیر در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از اشتغال و تقویت اقتصادی روستاها با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها به تصویب رسیده است.

وی به سیاست‌های مداخلاتی دولت در راستای اشتغال برای سال 96 اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی پیامدهای مثبتی دارد که ضمن جلوگیری از مهاجرت و مشاغل کاذب به رشد و تعالی کشور و توسعه مشاغل مولد کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان روستا را واحد مولد تولیدی خواند و گفت: این محصولات یا به طور خام مورد استفاده قرار می‌گیرد یا فرآوری می‌شود و یا ماده اولیه واحدهای صنعتی به حساب می‌آید و روستا با تولید محصولات متنوع ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه تقویت اقتصادی پنج هزار روستا در کشور هدف‌گذاری شده است بیان کرد: 100 هزار نفر از روستاییان در این طرح آموزش می‌بینند و 98 ناحیه صنعتی روستایی احداث می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه ایجاد یک میلیون و 914 هزار شغل توسط بخش خصوصی و تعاونی‌ها در روستاها هدف‌گذاری شده است ابراز کرد: بخش روستایی با تنوع و گستردگی فعالیت‌ها، انعطاف‌پذیری و پویایی دارد و می‌تواند پاسخ مناسبی به تحرکات بازار بدهد.

این مسئول طرح تعاون روستا را از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه پایدار روستایی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی عدالت‌محور روستاها اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: در طرح روستا تعاون ایجاد و بهره‌برداری از دو هزار طرح با 26 هزار فرصت شغلی در کشور پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح یک هزار تعاونی در یک هزار ورستا هدفگ‌ذاری شده است بیان کرد: سهم استان زنجان برای مرحله نخست 32 روستا است و هر استانی که در این مرحله پیش‌رو باشد می‌تواند سهم بیشتری از مرحله دوم را به خود اختصاص دهد.

یوسفی مبلغ اختصاص یافته برای طرح روستا تعاون را چهار هزار و 305 میلیارد ریال برشمرد و گفت: استان زنجان برای اجرای این طرح 90 روستا را هدف‌گذاری کرده است و در مرحله نخست یک هزار و 948 فرصت شغلی برای روستاهای استان ایجاد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1547291:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین