پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: طی سه سال گذشته به مقوله معیشت و ایجاد نشاط بانوان روستایی کم توجهی شده است و در راستای اهمیت این موضوع طی این سه سال بنا را بر توجه بیشتر و استفاده از توان زنان روستایی گذاشته ایم.

شعارسال: کریم ذوالفقاری، با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی"نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار" که همزمان با روز جهانی زن روستایی در تهران برگزار شد اظهارکرد: توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان روستایی در راستای تلاش برای توانمندی‌ با استفاده از امکانات و فرصت‌ها به عنوان یک مهم اولویت دار در سازمان جهاد کشاورزی کردستان در حال انجام است.

وی افزود: طی سه سال گذشته به مقوله معیشت و ایجاد نشاط بانوان روستایی کم توجهی شده است و در راستای اهمیت این موضوع طی این سه سال بنا را بر توجه بیشتر و استفاده از توان زنان روستایی گذاشته ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان عنوان کرد: براین اساس بیشترین تعداد صندوق زنان روستایی میان استان های کشور حاصل توانمندی و استعداد زنان روستایی استان و همکاران ما در سازمان بوده است که در این میان می توان به موفقیت دو شهرستان مریوان و دیواندره پیشرو در این مورد اشاره کرد .

وی همچنین با تاکید بر انجام مقدمات تشکیل اولین صندوق حمایت از تولیدات زنان روستایی در کشور گفت: با حضور نماینده شرکت مادر تخضصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور، هیئت موسس آن انتخاب و در آینده نزدیک ثبت خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستاها در گرو تشکیل صندوق های خرد زنان است، گفت: اشتغال زنان روستایی علاوه بر تامین معیشت خانواده می تواند از مهاجرت مردان روستایی برای جویای کار به شهر نیز جلوگیری کند .

گفته می شود، در اولین همایش ملی"نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که همزمان با روز جهانی زن روستایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همچنین ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تهران برگزار شد از لادن عبدی به عنوان کارشناس مرکز خدمات نمونه تجلیل به عمل آمد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26مهر1396، کدخبر: 967-3991-5: www.kurdistan.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین