پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
رئیس صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری در نیمه نخست امسال گفت: تا پایان سال ۳۸۰ میلیون دلار کالا از استان زنجان صادر می‌شود.

شعار سال: ناصر فغفوری چهارشنبه در مجمع صمیمی کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با حضور استاندار اظهار داشت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت بیش از 40 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت و معدن استان زنجان در سال 93 تنها 5.5 درصد رشد داشت ابراز کرد: رشد این سازمان در سال 94 به 63.8 درصد رسید و در سال 95 جزو 10 استان نخست کشور قرار گرفت و در حال حاضر عنوان دستگاه نخست در ارزیابی عملکرد را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به تشکیل شورای معدن اشاره کرد و گفت: کمیته‌های اکتشاف و بهره‌برداری ساماندهی و محدوده‌ها و معادن بلاتکلیف نیز تعیین تکلیف شدند.

وی تعداد واحدهای صنفی فاقد مجوز در استان زنجان را پنج هزار مورد برشمرد و گفت: ساماندهی و صدور مجوز واحدهای صنفی در دستور کار قرار گرفته و انتخابات اتحادیه‌ها نیز الکترونیکی برگزار می‌شود.

فغفوری حجم صادرات استان زنجان در سال 94 را 265 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در سال 95، 354 میلیون دلار کالا صادر شده و صادرات شش ماهه نخست امسال نیز 200 میلیون دلار گزارش شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 380 میلیون دلار کالا از استان زنجان صادر شود بیان کرد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال میزان صادرات افزایش می‌یابد ممکن این رقم به 400 میلیون دلار نیز برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ایجاد بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی را از مهمترین پروژه‌های در دستور کار خواند و گفت: تولید گیربکس اتوماتیک نیز پیگیری می‌شود.

وی در مورد مجموعه پتروشیمی ابراز کرد: مشکل ارزی این پروژه بزرگ برطرف شده و مصوبه تأمین 320 میلیون دلار منابع مالی از صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

فغفوری با اشاره به افتتاح شرکت گلرنگ در دهه فجر تصریح کرد: شرکت ایریکو نیز با انعقاد بزرگترین قرارداد ریلی با فرانسوی‌ها، طرح‌های توسعه صنایع ریلی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت سرجین بافت نیز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد و برای بیش از دو هزار نفر در زمینه ریسندگی، بافندگی و تولید پوشاک اشتغال ایجاد می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کد مطلب: 1549419 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین