پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه پرداخت نیم‌درصد توسط شهرداری‌ها حق فرهنگی مردم است، گفت: اگر سهم نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها پرداخت شود شاهد یک شکوفایی جدی خواهیم بود.

شعار سال: سیدرضا صالحی‌ امیری، در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی آیت‌الله بهشتی شهر خمام که در سفرش به استان گیلان انجام شد، با اشاره به اینکه با مجموعه تلاش مسئولان تحول بسیار خوبی در کتابخانه‌های عمومی این استان صورت گرفته است، تصریح کرد: آنچه باید به دنبال آن باشیم ارتقای سطح آگاهی، فضیلت و معرفت جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب منشأ و منبع فضیلت و معرفت است و ساخت انسان از این مسیر صورت می‌گیرد، افزود: آنچه امروز می‌توانم به مردم عزیز گیلان بگویم این است که این استان دارای ریشه‌های تاریخی و فرهنگی عمیقی است و اولین استانی است که در کنار تبریز کتابخانه ملی را در یکصد سال گذشته داشته است. امروز حیف است که این استان از لحاظ سرانه فضای مطالعه پایین باشد و انتظار داریم گیلان سرآمد کتاب و کتابخوانی باشد.

عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وعده رئیس‌جمهور در مورد افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در سال ۹۵ محقق می‌شود، گفت: مطمئن باشید رئیس‌جمهور شخصاً نسبت به پروژه‌های استانی حساسیت بالایی دارند و طبق آنچه دکتر نوبخت در سازمان مدیریت به دنبال آن هستند، انجام تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان‌ها علی‌رغم وجود مشکلات مالی دولت است و مطمئن باشید این تعهدات انجام خواهند شد.

وی اضافه کرد: آنچه باید در استان گیلان بدان توجه شود لزوم توجه به پرداخت نیم‌درصد شهرداریهاست که استاندار گیلان نیز بدان توجه جدی دارند، پرداخت نیم‌درصد توسط شهرداری‌ها حق فرهنگی مردم است، اگر سهم نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها پرداخت شود شاهد یک شکوفایی جدی خواهیم بود.

وی در پایان کتابخانه‌های عمومی گیلان را فعال ارزیابی کرد و گفت: در مجموع روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی در این استان و همچنین کشور به سمت یک توسعه فراگیر در حال حرکت است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394، کد مطلب: 94110200538 :www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین