پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
آیت الله مجتهدی اظهار کردند: :ازپروردگارت بترس.تقوای‌خدااختیار کنید پلیس مخفی داشته باشید که گناه نکنید. چشمتان،گوشتان، زبانتان، اعضا و جوارحتان بترسد از اینکه گناه بکنید.به چراغ قرمز دین که رسیدید ( کارهای حرام ) ترمز کنید.

شعارسال : امیرالمومنین علی (ع ) درباره تفکر فرمودند: اول قلبت را با تفکر بیدار کن و شب پهلویت را از رختخواب جدا کن برای اینکه بتوانی نماز شب بخوانی و از پروردگارت بترس.

آیت الله مجتهدی در شرح این حدیث می گویند: امام صادق (ع ) فرمودند: امیرلمومنین علی (ع ) زیاد این حدیث را تکرار می کردند که : اول قلبت را با تفکر بیدار کن و شب پهلویت را از رختخواب جداکن برای اینکه بتوانی نماز شب بخوانی و از پروردگارت بترس.قلبت را با تفکر بیدار کن گاهی اوقات فکر کن از کجا آمده ای،به کجا می خواهی بروی،فکرکن.در حدیث دیگری امیرالمومنین علی (ع ) فرموده اند: خدا رحمت کند آن کسی را که بفهمد کجا بوده و حالا به کجا می رود و بعد به کجا می خواهد برود.خوب است که انسان قلبش را با فکر کردن آگاه کند.نه اینکه دائم در فکر گناه باشد که چطور سر مردم کلاه بگذارد.

او افزود: شب پهلویت را از رختخواب خالی کن.سحرها بلند شو نخواب تا اول اذان.بد است.مرغ به وقت سحر ذکر بگوید و ما مثل مرده در رختخواب خوابیده باشیم.پس شب ها از رختخواب بیرون بیایید.یک مقدار خدا را صدا بزنید.قرآن بخوانید دعا بخوانید نخوابید.روایت دارد که ملائکه سه بار انسان را در طول شب بیدار می کنند: یک بار ساعت دوازده،یک بار ساعت دو و یک بار ساعت چهار،شما هم بلند می شوید،آبی می خورید و شیطان می گوید: بخواب،خیلی تا اذان مانده! شما هم می خوابید.ناگاه اذان صبح را می گویند و شما از خواب بلند می شوید.

مجتهدی در ادامه می گویند:ازپروردگارت بترس.تقوای‌خدااختیار کنید پلیس مخفی داشته باشید که گناه نکنید.چشمتان،گوشتان،زبانتان،اعضا و جوارحتان بترسد از اینکه گناه بکنید.به چراغ قرمز دین که رسیدید ( کارهای حرام ) ترمز کنید.به چراغ سبز دین ( مسائل حلال ) که رسیدید بروید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 27مهر 1396، کدخبر: 558779،www.jahannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین