پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را اصلاح کردند.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 12 مهر) طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر این اساس بند "ت" این طرح عبارت است از کلیه جرایم موضوع ماده 4 این قانون مشروط بر این که بیش از 50 کیلوگرم باشد و مواد موضوع ماده 8 این قانون مشروط بر این که بیش از دو کیلوگرم باشد و در خصوص سایر جرایم موضوع ماده 8 در صورتی که بیش از سه کیلوگرم باشد. اجرای این بند نسبت به مرتکبان، متهمان و مجرمان قبل از لازم الاجرا شدن این ماده منوط به داشتن یکی از شرایط بندهای الف، ب یا پ نیز می‌باشد.

همچنین تبصره بند "ت" هم اصلاح شد که بر اساس آن در مورد جرایم موضوع این قانون که مجازات حبس بیش از 5 سال دارد در صورتی که حکم به حداقل مجازات قانونی صادر شود، جز در مورد مصادیق تبصره ماده 38، مرتکب از تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط و سایر نهادهای ارفاقی به استثنای اصل مقام معظم رهبری مذکور بر بند 11 اصل 110 قانون اساسی بهره مند نخواهد شد و در صورتی که حکم به مجازات بیش از حداقل مجازات قانونی صادر شود دادگاه می‌تواند بخشی از مجازات حبس را پس از گذراندن حداقل مجازات قانونی به مدت 5تا10 سال تعلیق کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه حبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 12 مهر 96، کدمطلب:۶۲۶۶۶۲۶، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین