پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد ذخایر استان در طبس واقع شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام در طبس اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر انجام شود.

شعار سال: داوود شهرکی در نهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی با حضور استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در شهرستان طبس در سال جاری ۱۶ جواز تاسیس و دو پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی تصریح کرد: سهم طبس در اشتغال ۱۳ درصد است و در این شهرستان یک شهرک صنعتی فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در استان خراسان‌جنوبی سه طرح مهم در طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است و در کشور این آمار در مجموع ۳۶ طرح بوده است که کارخانه کک جزء این طرح‌ها است

شهرکی عنوان داشت: تعداد پنج جلسه در محل کارخانه و یک جلسه در وزارت خانه برگزار و اعتبار مورد نیاز تصویب شد که تاکنون ۱۳ میلیارد به این کارخانه پرداخت و ۲/۵ میلیارد از مجموع باقی مانده به زودی پرداخت و پنج میلیارد جهت خرید زغال در ادامه تولید پرداخت خواهد شد.

وی با توجه به اینکه کارخانه کک یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: پیش‌گرم دودکش این کارخانه آغاز شده است و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم و با افتتاح این پروژه سهم مهمی از وضعیت بیکاری جوانان مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: در طبس ۶۰ پروژه اکتشاف و در حوزه معدن ۱۲۷ پروانه بهره‌برداری که ۶۷ درصد پروانه‌های استان را شامل می‌شود به این شهرستان اختصاص داده شده است.

شهرکی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ذخایر استان در طبس واقع شده، اضافه کرد: میزان ۸۰ درصد اشتغال معادن استان به طبس اختصاص دارد و ذخیره معدنی صددرصدی در سطح استان در برخی مواد معدنی از قبیل باریت، سیلیس، پتاس و زغال را در طبس داریم.

وی خاطرنشان کرد: در طبس ۵۰۰ میلیون تن ذخیره پتاس شناسایی شده است و این یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری است که بحث تولید و اشتغال را دنبال می‌کنیم و از دو طرح زغال‌شویی در طبس بهره‌برداری شده است و با افتتاح سومین طرح برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی پیش‌بینی کرد با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام در طبس اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کد مطلب: 13960727000677، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین