پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
ناظر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: شورای فرهنگ عمومی یک شورای حاکمیتی و کاملاً فرابخشی است که پایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها شوراهای فرهنگ عمومی استان‌هاست

شعار سال: سعید پورعلی 26 مهرماه در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه طبق آمارهای مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی حدود 44 درصد از مردم کشور سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران را پیگیری کردند، گفت: یاوه‌گویی‌های ترامپ به نفع انسجام جمهوری اسلامی تمام شد .
ناظر شورای فرهنگ عمومی استان شناخت و اطلاع از وضعیت فرهنگی استان، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی و پیگیری و اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور را از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برشمرد .
وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و فقط دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، افزود: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل اعضای افتخاری، حقیقی و حقوقی است .
پورعلی گسترش فرهنگ اسلامی در شئون جامعه، تزکیه جامعه از غرب‌زدگی و سیاست‌گذاری و نظارت واحد بر فعالیت‌های فرهنگی را از مأموریت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور برشمرد .
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور قدرت قانون‌گذاری را از مزیت‌های شورای فرهنگ عمومی خواند و ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی یک شورای حاکمیتی و کاملاً فرابخشی است که پایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها همین شوراهای فرهنگ عمومی استان‌هاست .
پورعلی عمومیت را نخستین شاخصه شوراهای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: در عمومیت شورا آن دسته از آداب، فرهنگ و رفتارهایی که در جامعه عمومیت پیداکرده موردبحث است .
وی اجبار و قدرت اجتماعی را دومین شاخصه شوراهای استانی خواند و اظهار کرد: از مأموریت‌های شوراهای فرهنگ عمومی تبدیل بایدها به باورهاست لذا شورا باید به وسیله اعضا یک جریان برای کمک به قانون طراحی کند .
ناظر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی برای مطالعه، ساماندهی و نظارت نیاز به شاخص‌های مطالعاتی دارد، عنوان کرد: اخلاق، عقلانیت، عدالت، هویت دینی و هویت انقلابی شاخص‌های موردنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نظارت بر استان‌هاست .
وی با اشاره به اینکه داده‌های مطالعاتی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی در شاخص‌های دین‌داری، رضایت از زندگی و آسودگی، قانون‌گرایی، خانواده گرایی، احساس عدالت و امید به آینده به شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها ارائه شده است، عنوان کرد: برخی از داده‌های ثبتی نیز توسط سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر جمع آوری شده است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 26 مهر 96، کد مطلب: 967-3687-5:www.shahrekord.isna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین