پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس۲۰۱۷ گفت: امنیت مقدمه، فضا و بستر حیاتی برای پیشرفت و ادامه حیات هر جامعه ای است.

شعارسال: سردار اسکندر مومنی در اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی گفت: موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یک فضا، بستر و زیر ساخت تلقی می شود و همانطوری که انسان ها نیاز به فضا، اکسیژن و تنفس دارند، جوامع هم برای حیات خود نیاز به امنیت دارند.

وی ادامه داد: امنیت یک بخش در کنار بخش‌های دیگر مانند صنعت، اقتصاد، کشاورزی و جمعیت است، امنیت یک فضا و بستری است که هر گونه پیشرفت و رشدی در این فضا صورت می گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: برای همین است که در تمام کره خاکی حتی یک کشور نمی توانید پیدا کنید که نا امن باشد ولی در عین حال پیشرفته هم باشد.

سردار مومنی اضافه کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی که امروز اختتامیه آن برگزار می شود، دارای ویژگی های مختلفی از جمله حمایت از نخبگان و محققین و تولیدکنندگان یا به عبارتی کمک به تولید ملی و اقتصاد ملی است.

وی در ادامه اظهار کرد: روز گذشته رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص حوزه صنعت و تولید و در خصوص تغییر رویکرد از مونتاژ محوری به نوآوری و ابتکار تاکید فرمودند و بسیار عمیق مطالبی را مطرح فرمودند که متناسب با حال و هوایی این جلسه و این نمایشگاه است.

سردار مومنی تاکید کرد: راه پیشرفت یک کشور در عرصه امنیت ملی و در عرصه اقتصادی و در عرصه بین المللی همین ها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه با این بازید مختصری که من از این نمایشگاه داشتم، متوجه شدم که قدم در یک راهی نهاده ایم که باید آن را انشاءالله استمرار ببخشیم.

وی اظهار کرد: امروز بدون استفاده از فناوری و تجهیزات و فناوری های به روز نمی توانیم ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه محقق کنیم، توسعه فناوری ها به صورت مستقیم در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تاثیر تعیین کننده ای دارد.

سردار مومنی با اشاره به ویژگی دیگر برگزاری این نمایشگاه در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، کمک به نهادینه شدن رفتارهای قانونی است، یعنی فناوری های جدید به نهادینه شدن رفتارهای قانونی و انضباط اجتماعی و قانون گرایی و تغییر در سبک زندگی و الگوی مصرف می تواند مستقیما موثر و کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: چالش های امروز، مسائل امروز و مشکلات امروز را نمی توان با روش ها و راه حل های دیروز به سامان رساند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: جوامع پیچیده امروز را نمی شود با تکنیک ها و روش های سنتی و دستی و دیروزی اداره کرد، استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید برای جوامع یک انتخاب از میان انتخاب های موجود نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مردم از ما می خواهند در جهت ایفای وظایفمان و ما از همکارانمان می خواهیم در جهت ایفای وظایفشان به سه موضوع سرعت در کار، دقت در کار و صحت عمل دقت کنند که برآیند و نتیجه اینها کمک به امنیت و آرامش جامعه است.

وی گفت: فناوری های نوین این امکان را می دهد که ما وظایف و ماموریتمان را تامین بکنیم و با سرعت و با دقت و با صحت انجام دهیم و با توجه به پیچیده شدن جوامع، در هم آمیختن تقاضاها و انباشت تقاضاها امکان به سامان کردن و اداره دستی و سنتی جامعه وجود ندارد.

** شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات، پلیسی، ایمنی و امنیتی که از روز ۲۴ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۶ در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تهران برپا شده بود، پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه تجهیزاتی در حوزه های مخابرات و کامپیوتر، فرستنده و گیرنده، پردازشگر اطلاعات، سیستم های صوتی و تصویری، سیستم های بی سیم، رادار، فیبرهای نوری، ماهواره ای، انواع سنسورها، تجهیزات زنده یاب، سیستم کنترل امنیت مسیرهای هوایی، بنادر، فرودگاه ها، مرزها، مراکز حساس و غیره، سیستم های ردیاب، تجهیزات GPS، سیستم های عامل باضریب ایمنی بالا، سیستم های امنیتی کامپیوتر و اینترنت، سیستم های اطلاعات جغرافیایی به نمایش درآمد.

همچنین در این نمایشگاه در حوزه حمل و نقل زمینی وسایل نقلیه سبک و سنگین، تجهیزات واکنش سریع، نفربرها و تانک ها، وسایل نقلیه خاص، موتورسیکلت و در حوزه حمل و نقل هوایی نیز انواع هواپیماهای سبک و انواع هلیکوپتر درمعرض دید بازدیدکنندگان از این نمایشگاه قرار داده شده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 28 مهر 96، کد خبر: 548827 ، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین