پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۴۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
فروهیده گفت: فیلمنامه‌ها بعد از نگارش به مرحله تولید رسیده و به حدی تغییر می کند که خود نویسنده از اثرش شوکه می شود.

شعارسال: فروغ فروهیده فیلمنامه نویس تلویزیون و سینما درباره وضعیت کاری خود گفت: در حال مذاکره و گفت و گو برای تولید طرح های جدیدم هستم اما چون هنوز قطعی نیست فعلا خبررسانی نمی کنم تا حاشیه ایجاد نشود.


وی درباره وضعیت فیلمنامه نویسی امروز در سینمای ایران افزود: متاسفانه فیلمنامه‌ها بعد از نگارش وقتی به مرحله  تولید می‌رسند به حدی تغییر می کنند که خود نویسنده از اثرش متعجب می شود، یعنی اثر جدیدی رقم می خورد و به نظر من به جهت رعایت نکردن حقوق مولف و معنوی فیلمنامه نویس اصلا جالب نیست.

این فیلمنامه نویس درباره دلیل وضعیت این روزهای فیلمنامه نویسی در سینما اظهار کرد: همیشه باید یک ساختمان تعریف شده در هر حرفه‌ای وجود داشته باشد ولی متاسفانه اینگونه نیست و رعایت نمی شود یعنی فیلمنامه خام و فیلمنامه تولید شده، دو فضای مجزا دارند که این موضوع فیلمنامه‌نویس را شوکه می‌کند.

وی ادامه داد: البته باید منصفانه قضاوت کنیم چون برخی مواقع این معضل، نتیجه ندانم‌کاری و نبود شناخت کافی کارگردان از فیلمنامه است و بسیاری اوقات هم به محدود بودن امکانات تولید بر می‌گردد که در طول تولید فیلمنامه ممکن است کوتاه شده و چیدمان اصلی آن از پایه خراب شود که این آسیب بزرگی به وضعیت فیلمنامه نویسی می‌زند.

فروهیده تصریح کرد: به نظر من بدترین مسئله این است که همیشه فیلمنامه‌نویس از گروه تولید کنار گذاشته می شود. با وجود امکانات محدود تولید و ناآگاهی کارگردان حضور فیلمنامه‌نویس می تواند بیشترین کمک را به خلق اثر کند اما این اتفاق غالبا نمی افتد به شکلی که به نظر می رسد این دو بخش جدا از هم هستند.

وی درخصوص فیلمنامه نویسی کلاسیک اظهار کرد: برخی می گویند برای شکست ساختار باید اول آن را شناخت یعنی کسی نمی تواند بگوید فیلمنامه کلاسیک دوست ندارد چون قصه گویی براساس ساختار کلاسیک است و سایر انواع فیلمنامه نویسی از ساختار کلاسیک شکل گرفته است اما من تجربه در ژانرهای مختلف را بسیار دوست دارم.

این نویسنده افزود: فکر می کنم رسالت یک فیلمنامه نویس موفق، نوشتن در همه ژانرهاست، من فیلمنامه‌های پلیسی و معمایی را به اندازه ملودرام دوست دارم و سعی می کنم که در نوشتن آن موفق عمل کنم.

فروهیده خاطرنشان کرد: شاید برخی معتقدند که نوشتن ژانرهای فیلمنامه نویسی تخصص می خواهد اما من فکر می کنم که انواع ژانرها اشکال مختلف یک حرفه است و باید فرد بتواند در بخشهای مختلف ورزیده شود. همانگونه که زندگی یک وجه ندارد و کمدی، تراژدی و ملودرام می شود، نوشتن در همه عرصه ها نیز تجربه ای لذت بخش است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 28 مهرماه 96، کد خبر359001 : ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
حقوق مولف در ایران در هیچ زمینه ای رعایت نمیشه.از موسیقی و سینما تا کتاب و ... فکر میکنم ساختن فرهنگ این موضوع نیاز به انجام یه عمل ریشه ای داره و باید از پایه و از داخل مدارس تلاش بشه تا به فرهنگ درستش برسیم.
الف م
دانیال
-
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
همین عدم رعایت حق کپی یکی از بزرگنرین مشکلات هنرمندا شده...واقعا هنرمند باید از چه راهی امرار معاش کنه.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین