پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
طبق یک مطالعه جدید نوع نادری سرطان که با ایمپلنت های پستان ارتباط دارد، و در واقع یک نوع سرطان پستان نیست بلکه یک لنفوم، سرطان سیستم ایمنی است در حال ظهور وافزایش است.

شعارسال: به نقل از livescience، طبق یک مطالعه جدید که روز (18 اکتبر) در مجله JAMA منتشر شده است، مواردی از نوع نادر سرطان که با ایمپلنت های پستان ارتباط دارد، در حال افزایش است.

سرطانی که به نام "لنفوم سلول بزرگ آنابولیک مرتبط با ایمپلنت پستان" یا BIA-ALCL شناخته می شود، یک نوع سرطان پستان نیست بلکه یک لنفوم و در واقع سرطان سیستم ایمنی است.

برآوردهای در مورد این که چه تعداد زن با ایمپلنت پستان تحت تاثیر قرار گرفته اند در دامنه 1 در 4000 تا 1 در 30000 می باشد، با این حال، نویسندگان اظهار داشتند: با توجه به اطلاعات موجود تخمین بالاتر احتمال بیشتری دارد.

دینو راونک نویسنده ارشد این مقاله، و دستیار کالج پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می گوید: فعلا این سرطان بسیار کم گزارش شده است، اما تعداد موارد در سال های آینده افزایش خواهد یافت".

در ماه مارس نیز اداره غذا و دارو (FDA) رابطه بین ایمپلنت های پستان و لنفوم سلول بزرگ را تایید کرد. این سازمان بیش از 350 گزارش از سرطان مرتبط با ایمپلنت پستان را از ژوئن 2010 تا فوریه 2017، دریافت کرده است؛ که این موارد شامل 9 مورد مرگ بوده است.

تقریبا در همه موارد شناخته شده BIA-ALCL، زنان "بافت" ایمپلنت پستان داشتند، این ایمپلنت های بافتی برای مقابله با سطح صاف استفاده می شود و به صورت پرده ای شکل هستند.

این ایمپلنت ها در اواخر دهه 1980 معرفی شدند و در دهه 1990 محبوبیت زیادی به دست آوردند؛ طبق بررسی های انجام گرفته اولین مورد مستند BIA-ALCL در سال 1997گزارش شده است، و محققان هیچ موردی از BIA-ALCL قبل از معرفی ایمپلنت های بافتی پیدا نکرده اند.

علاوه بر این، "همه ایمپلنت های بافت دار موارد مربوط به این نوع سرطان را داشته اند اما مواردی از سرطان با ایمپلنت های صاف مشاهده نشده است." ایمپلنت ها باعث ایجاد سرطان می شوند، اما تحقیقات بیشتری برای تایید آن لازم است.

این احتمال وجود دارد که BIA-ALCL بوسیله التهاب در پستان که ایمپلنت را احاطه کرده است ایجاد شود زیرا وقتی که بافت پستان به سطح حفره های بافتی رشد می کند، التهاب طولانی ایجاد کرده و با التهاب مزمن ناشی از لنفوم همراه می باشد.

در این بررسی جدید، محققان 115 مقاله علمی از اوت 1997 تا ژانویه 2017 را که بر روی BIA-ALCL متمرکز شده بودند را بررسی کردند. محققان 93 مورد سرطان را در نوشته های پزشکی ، و همچنین دو مورد از مرکز پزشکی هرشی در پنسیلوانیا شناسایی کردند.

به طور متوسط، زنان حدود 10 سال پس از گرفتن ایمپلنت به BIA-ALCL مبتلا شدند. میانگین سن تشخیص 51 سال؛ برای بیمارانی که ایمپلنت را به دلایل زیبایی زدند، سن متوسط جوانتر، 46 سالگی بود؛ و برای بیماران ایمپلنت برای مقاصد بازسازی سینه، سن متوسط سن 57 سال بود. هرچند ایمپلنتها معمولا به عنوان جراحی زیبایی شناخته می شوند، بسیاری از بیماران نیاز به ایمپلنت برای بازسازی سینه پس از یک ماستکتومی دارند که جراحی برای درمان یا جلوگیری از سرطان پستان است.

با توجه به بررسی، میزان زنان مبتلا به ایمپلنت پستان هر سال افزایش می یابد و از آنجایی که بعد از جراحی ایمپلنت استفاده می شود تعداد موارد BIA-ALCL افزایش می یابد.

اداره غذا و دارو (FDA) خطر BIA-ALCL از ایمپلنت ها را تاپید کرده است بنابراین نظر پزشکان برای شناسایی خطرات احتمالی و علائم تشخیص سرطان اهمیت دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: 26مهر1396 ، کدخبر: 38272: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین