پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۶۰ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و ۳۶ درصد دارای تحصیلات هستند.

شعار سال: محمد سنجری شنبه شب در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس اخرین آمار سرشماری نفوس مسکن٬ ۳۵.۵ درصد جمعیت استان معادل ۲۷۲ هزار و ۵۸۳ نفر را جوانان تشکیل می دهند که از این تعداد، ۱۴۲ هزار نفر مرد و ۱۳۱ هزار نفر نیز زن هستند.

سنجری پایین بودن اعتماد به نفس را یکی از مشکلات پیش روی جوانان دانست و گفت: این امر مانع ایجاد کسب و کار و در نهایت بیکاری آن ها می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از جویندگان کار در سنین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند، افزود: همچنین ۶۰ درصد از جویندگان کار فاقد مهارت و ۳۶ درصد نیز دارای تحصیل هستند.

سنجری بیان کرد: طی سال گذشته شش هزار جوینده کار به مراکز کاریابی خراسان جنوبی مراجعه کرده که اکثر آن ها فاقد مهارت نیازهای بازار بودند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار فرصت شغلی در مراکز کاریابی برای جویندگار کار فراهم شده بود، گفت: از این تعداد تنها دو هزا و ۵۰۰ نفر به واحدهای صنعتی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری جلسات برای حل مشکلات جوانان کاری از پیش نمی برد و باید سندی تدوین شده و بر اساس آن نیز پیگیر مشکلات باشیم.

سنجری عدم اعتماد به نفس، عدم مهارت کار، ازدواج و شغل را از چالش اصلی پیش روی جوانان دانست و گفت: باید تحصیلات دانشگاهی هدفمند باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 30 مهر 96، کد مطلب: 4120950:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین