پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۸۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرحی در زمینه استقلال مرکز آزمون دانشگاه آزاد آماده شده که در اولین فرصت ارائه می‌شود.

شعارسال : فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل که با حضور  ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح تعاون هیئت علمی در استان‌ها، اظهار داشت: این طرح بدان معناست که اعضای هیئت علمی در سطح استان می‌توانند ساعات موظفی خود را پر کنند، به‌عبارت دیگر این طرح کمک می‌کند از توان اعضای هیئت علمی در واحدها و مراکز دانشگاهی استان استفاده شود.

وی افزود: براساس طرح تعاون هیئت علمی در استان‌ها، اعضای هیئت علمی صرفاً متعلق به یک واحد دانشگاهی نیستند، بلکه در سطح استان می‌توانند به ارائه خدمت بپردازند، همچنین در صورتی مجاز به استفاده از استادان حق التدریس هستید که ساعات موظفی اعضای هیئت علمی کامل شده باشد.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر عضو هیئت علمی دارید که دارای شرایط آموزشی، پژوهشی و فرهنگی لازم برای ارتقاء مرتبه علمی است، به کمیسیون‌های مربوطه معرفی کنید.

فرهاد رهبر به استقلال مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: استقلال مرکز آزمون، مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در حال پیگیری است و در همین رابطه طرحی آماده شده که در اولین فرصت ارائه می‌شود.

وی راجع به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان واحد اردبیل، گفت: محصولات خوبی در این نمایشگاه ارائه شده بود که حکایت از آن دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل دارای توانمندی‌های ویژه‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: براساس سیاستهای کلی مقام معظم رهبری سهم بودجه پژوهشی از تولید ناخالص داخلی باید بالای 4 درصد باشد، در حالی که امروز در کشور این بودجه زیر نیم درصد است.

 رهبر با بیان اینکه در دنیا، متون آموزشی از پژوهش استخراج می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی زمانی بار زمین مانده آموزش در کشور را برداشت و الآن باید علاوه بر آموزش بیشتر تلاش خود را به‌روی پژوهش و تحقیق متمرکز کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی دو پارک علم و فن‌آوری داریم که قرار است در 10 استان به‌صورت پایلوت 10 پارک علم و فناوری ایجاد کنیم و تا پایان برنامه چهارساله، 30 پارک علم و فن‌آوری در 30 استان خواهیم داشت.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 1آبان1396  ، کدخبر: 1553661،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین