پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب گفت: اندازه مردم به دین عمل کنند طبیعی است که خدمات اجتماعی توسعه بیشتری خواهد یافت و در نهایت نیز جامعه به سوی سعادتمند شدن پیش خواهد رفت.

شعارسال: حجت الاسلام مسلم درگاهی ، با بیان اینکه دین به منزله روش زندگی انسان است، گفت: این بدان معناست که هر آنچه انسان برای زندگ به آن نیاز دارد، به وسیله دین تأمین شده است، برای همین هر چه محافل دینی تشکل جمعی بیشتری پیدا کنند اثرات بیشتری در جهت عمل کردن به دین پدید خواهد آمد.

توسعه خدمات اجتماعی مبتنی بر میزان تقیّد مردم به دین است

عضو مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: هر اندازه مردم به دین عمل کنند طبیعی است که خدمات اجتماعی توسعه بیشتری خواهد یافت و در نهایت نیز جامعه به سوی سعادتمند شدن پیش خواهد رفت.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم ظرفیتی ایجاد کنیم که مردم بتوانند با استفاده از آن ظرفیت، خودشان را با دین هماهنگ کنند، آن وقت به وضوح نقش سازنده و اثرگذار محافل و مجالس مذهبی را خواهیم دید.

محافل مذهبی را فرصت مناسبی برای پیدا کردن بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام درگاهی مجالس و محافل مذهبی را فرصت مناسبی برای پیدا کردن بصیرت عاشورایی خواند و اظهار داشت: اگر جامعه ای در جریان مسائل سیاسی قرار گیرد، دشمن شناسی‌اش قوی شده و بتواند نقش سیاسی خود را پیدا کند، به یقین راه رشد خود را در عرصه های بین المللی به خوبی خواهد یافت.

استاد حوزه علیمه قم با تأکید بر اینکه دین، فرهنگ ناب است، ابراز داشت:‌ اگر این فرهنگ ناب عملی شود دیگر شاهد وجود آسیب های اجتماعی همچون مشکلات زمینه ازدواج جوانان نخواهیم بود.

دروغ، ربا و فساد با عمل محور شدن دین در جامعه از بین می رود

وی افزود:‌ محافل دینی می تواند جامعه را پرتوان و پویا کرده و آن را به سوی معنویت رهسپار می کند؛ اگر دین در جامعه عملی شود به یقین اعمال ناپسندی همچون دروغ، ربا و فساد برچیده شده و جامعه، جامعه کمال یافته می شود.

حجت الاسلام درگاهی در پایان یادآور شد:‌ برخی معتقدند که در اروپا و آمریکا دینی وجود ندارد، اما پویایی دارند؛ باید در پاسخ به آنها گفت که ممکن است در برخی ابعاد پویا باشند، اما به یقین در ابعاد معنوی دچار تزلزل هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 29مهر1396، کدخبر: 532715: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین