پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات كشور گفت: عملیات بین‌المللی پانجیا10 با شرکت پلیس کشورهای مختلف در سراسر دنیا انجام و با دستگیری ده‌ها متهم، هزاران قلم داروی قاچاق و تقلبی به ارزش51 میلیون دلار کشف شد.

شعار سال: سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه عملیات پانجیا كه هر ساله توسط پلیس كشورهای مختلف دنیا و با هدف جلوگیری از فروش اینترنتی داروهای قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد صورت می‌گیرد، اظهار کرد:امسال عملیات پانجیا با مشاركت 123كشور و با عنوان پانجیا 10انجام شد كه پلیس فتای ناجا نیز در آن حضور عملیاتی جدی داشت.

وی با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، غیر مجاز و تقلبی آنلاین یکی از جرایم مهم در جهان می‌باشد، گفت: از این رو طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی از سال 2008 به صورت پلیس جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل در قالب طرح"پانجیا" انجام می‌شود و در شهریور ماه سال جاری نیز طرح پانجیا 10 با مشارکت 123 کشور عضو سازمان اینترپل از جمله پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای سایبر انجام شد.

به گفته سردار هادیانفر هدف از انجام عملیات پانجیا، کشف محصولات تقلبی و غیر مجاز، مسدود نمودن وب سایت‌های متخلف، جلوگیری از فعالیت تجاری غیر قانونی آنان، افزایش آگاهی عمومی از خطرات خرید و مصرف محصولات دارویی و پزشکی از وب سایت‌های غیر قانونی، شناسایی تولید و توزیع کنندگان محصولات دارویی تقلبی و غیر قانونی و شناسایی شبکه‌های جنایی فعال در این حوزه و همچنین ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با فروش آنلاین داروهای غیر مجاز و تقلبی است زیرا فروش داروهای تقلبی و فاسد در اینترنت مستقیماً سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.

رئیس پلیس فتا درباره ابعاد بین‌المللی این عملیات گفت: بخش اعظم این عملیات تمركز بر فروش داروهایمخدر از طریق اینترنت بود كه به انسداد 3500 وب سایت فروش و تبلیغ مواد دارویی جعلی و غیر مجاز كردن منجر شد. در این عملیات 715000 بسته دارویی در سراسر جهان بررسی و تفتیش گردید که به دستگیری 400 نفر در سراسر جهان و توقیف داروهای تقلبی و غیرمجاز به ارزش 51 میلیون دلار منجر گردید.

سردار هادیانفر ادامه داد: پلیس فتا نیز همگام با پلیس سایر کشورها در این عملیات جهانی مشارکت نمود و 122 وب سایت را مورد پیجویی قرار داد بیش از 380000 قلم دارو و تجهیزات پزشکی کشف و توقیف گردید که در این رابطه 120 نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گفته ویارزش ریالی داروها و تجهیزات پزشکی جعلی و غیرقانونی کشف شده توسط پلیس فتا بالغ بر 26 میلیارد ریال بود.

هشدار به شهروندان
سردار هادیانفر با هشدار به هموطنان گفت: چرخه تولید و عرضه دارو در تمام كشور‌های دنیا با ظرافت و حساسیت بسیار بالایی توسط وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مرتبط اداره می‌شود. در كشور ما نیز هرگونه عرضه دارو و تبلیغ و خرید و فروش آن از بستر اینترنت در حال حاضر غیرقانونی است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد:با توجه به اینكه سلامت افراد جامعه برای تمامی دستگاه‌های خدمتگزار از جمله پلیس فتا مهم است به مردم توصیه می‌كنیم نیاز دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشكی تهیه كنند چرا كه افراد سود‌جو و فرصت‌طلب تنها به فكر منافع مالی خود هستند و به هیچ عنوان نگران سلامت خریداران این محصولات نیستند.

سردار هادیانفر در پایان گفت: در این رابط پلیس فتا ناجا از طریق وب سایت اینترنتی به آدرس www.cyberpolice.ir آمادگی دارد گزارش ها و همکاری هموطنان عزیز را دریافت نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پلیس فتا، تاریخ 29 مهر 96، کد مطلب: 97851:www.cyberpolice.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین