پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
موافقت نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا امضا شد.

شعار سال: «سید علیرضا آوائی» وزیر دادگستری در دیدار سفیر سریلانکا که صبح امروز در وزارت دادگستری برگزار شد از سطح روابط خوب بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و حضور هیات بلندپایه از کشور سریلانکا برای مراسم تحلیف رییس جمهور را نمونه ای از این مناسبات دانست.

وزیر دادگستری در ادامه افزود: ظرفیت های فراوانی برای توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور وجود دارد و امیدوارم مشکلات جزئی موجود، از جمله مبادلات بانکی برطرف شود.

وی همچنین تصریح کرد: من در برنامه‌ای که به مجلس محترم شورای اسلامی برای رای اعتماد ارایه دادم گفته بودم که یکی از برنامه‌هایم توسعه روابط قضایی با سایر کشورهاست که توافقنامه انتقال محکومین با کشور سریلانکا آغاز این مسیر توسعه است.

آوایی بیان کرد: خوشحالم که اولین موافقتنامه‌ای که امضاء می شود با کشور دوست و برادر سریلانکا است. ظرفیت های خوبی برای اعتلای حقوق در دو کشور وجود دارد و باور من این است که دیپلمات های ما در هر دو کشور و سفرای ایران و سریلانکا می‌توانند نقش مهمی در جهت توسعه مناسبات ایفا کنند.

سفیر سریلانکا نیز در این دیدار گفت: در ابتدا تشکر خود را از طرف دولت سریلانکا از دولت و وزیر دادگستری ایران اعلام می کنم. من بسیار خوشحال هستم که اولین توافقنامه رسمی را با دولت جمهوری اسلامی ایران از طرف کشورم امضا می کنم.

وی ادامه داد: ما تاریخچه روابط سیاسی و دیپلماتیک زیادی داریم و امیدوارم در طول دوره کارم، روابط دو کشور تقویت شود.

سفیر سریلانکا گفت: همانطور که می دانید مشکلاتی در زمینه توسعه مناسبات اقتصادی از جمله تبادلات بانکی وجود دارد که کشور من در حال کار کردن بر روی این موضوع است و امیدوارم به زودی مکانیزمی طراحی شود تا مشکلات حل شود.

وی در خاتمه افزود: رئیس جمهور سریلانکا بزودی به ایران سفر می‌کند که قطعاً در توسعه سطح روابط بین دو کشور موثر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:628209، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین