پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ثبت نام ۱۰۲ نفر برای انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی گفت: این انتخابات پنجم آبان ماه در هفت شهرستان استان زنجان برگزار می‌شود.
شعارسال: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ثبت نام ۱۰۲ نفر برای انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی گفت: این انتخابات پنجم آبان ماه در هفت شهرستان استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی همزمان با سراسر کشور جمعه پنجم آبان ماه در هفت شهرستان استان زنجان برگزار می‌شود.

وی هیئت‌های مذبی با 10ها هزار عضو فعال را بزرگترین شبکه فرهنگی تبلیغی جهان تشیع خواند و گفت: این هیئت‌ها از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه فرهنگ و معارف قرآنی برخوردار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ دینی و تفکر انقلابی مبتنی بر تفکر عاشورایی با ظرفیت بزرگ و فراگیر نیازمند برنامه‌ریزی گسترده است ابراز کرد: بخشی از این برنامه‌ریزی به ساماندهی هیئت‌های مذهبی مربوط می‌شود که مسئولیت آن به عهده سازمان تبلیغات گذاشته شده است.

این مسئول راه‌اندازی شورای هیئت‌های مذهبی را یکی از ابزارهای نظارتی برای مدیریت شایسته هیئت‌ها عنوان کرد و افزود: شورای هیئت‌های مذهبی حلقه واسط بین سیستم مدیریتی و هیئت‌ها هستند.

صفی‌یاری بیان کرد: رصد اولویت‌های فرهنگی، آسیب‌ها و مشکلات هیئت‌ها، الگوسازی در فضای فرهنگی دینی، برنامه‌ریزی ارتقای سطح دینی و معرفتی هیئت‌های مذهبی و تصمیم‌سازی فرهنگی دینی از وظایف شورای هیئت‌های مذهبی است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار، تلاش برای تغذیه فکری و فرهنگی و فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف را از دیگر وظایف این شوراها در سطح استان برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت فعالیت‌های هیئتی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل هیئت‌ها و طراحی برنامه‌های فرهنگی، آسیب‌شناسی شئون فرهنگی و جلب مشارکت‌های مردمی از طریق صدور مجوز از اهداف فعالیت این شوراها است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 102 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی ثبت‌نام کرده و احراز صلاحیت شدند ابراز کرد: از این تعداد 69 نفر در هفت حوزه انتخابیه شامل شهرستان‌های زنجان، طارم، ماهنشان، ابهر، ایجرود، خدابنده و خرمدره انتخاب می‌شوند که 15 نفر از آن‌ها علی‌البدل هستند.

صفی‌یاری با اشاره به اینکه تعداد منتخبان اصلی و علی‌البدل بر اساس تعداد هیئت‌های موجود در هر شهرستان است بیان کرد: برای مثال برای شهرستان زنجان 9 نفر اعضای اصلی و سه نفر علی‌الدل انتخاب می‌شوند اما این تعداد برای شهرستان ماهنشان کمتر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 آبان 1396، کدخبر: 1554518، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین