پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: انتشار گزارش دیوان محاسبات درباره تخلف نفتی رئیس دولت‌های نهم و دهم برای خاتمه به شایعات اختلاس بود.

شعار سال: غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ؛ در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها برای گزارش دیوان محاسبات درباره تخلفات نفتی احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم گفت: برخی می‌خواهند موضوع را سیاسی نشان دهند اما به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات همیشه گزارش‌هایی را درباره عملکرد مالی دولت‌ها به مجلس ارائه می‌کند، تصریح کرد:‌ البته گاهی موضوعی در این میان مغفول مانده و به آن پرداخته نمی‌شود.

نماینده مردم گچساران تأکید کرد: صورت‌های مالی میان خزانه و شرکت نفت در بازه زمانی دولت احمدی‌نژاد هنوز بسته نشده است و گزارش دیوان محاسبات هم عقیم مانده بود لذا ما وظیفه داشتیم به عنوان مجلس و همچنین دیوان محاسبات این گزارش‌ها را تجمیع کنیم.

تاج‌گردون اظهار کرد: با سوال از دیوان محاسبات متوجه شدیم که دیوان در زمان دولت احمدی‌نژاد همین گزارش‌ها را تهیه و بعد از تشکیل پرونده، آن را به رئیس مجلس تقدیم کرده بود اما هیچ‌گونه اقدامی درباره آن صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه امسال مجلس تصمیم گرفت تا یک تکلیف قانونی را انجام دهد، افزود: برخی شایعات مبنی بر اختلاس یا خوردن پول درباره این پرونده پیش آمد که هیچ کدام صحت ندارد، تنها یک تخلف جدی صورت گرفته که به دیوان محاسبات هم گفته شده است.

وی تأکید کرد: در فضای رسآن های و غیره اشخاص هر اظهارنظری را در این مورد انجام دادند لذا ما برای خاتمه به این گونه نظرات گزارش دیوان محاسبات که صرفا برای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تهیه شده بود را عینا در رسانه‌ منتشر کردیم تا همه بدانند تخلف و موضوع چیست.

نماینده مردم گچساران ادامه داد:‌ حال باید مجلس در مورد این تخلف و موضوع مالی تصمیم‌گیری کند.

تاج‌گردون در واکنش به اظهارنظر جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد درباره اینکه تهیه گزارش به صورت چند ساله برخلاف عرف عملکرد دیوان محاسبات بوده است، گفت: این گزارش در گذشته به صورت سال به سال تهیه شده اما به آن عمل نشده بود لذا ما آن را به صورت یک باره ارائه کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار کرد: معتقدم آقای احمدی‌نژاد باید از تعیین تکلیف این موضوع خوشحال باشد زیرا پرونده همین‌طور طی دوره‌های مختلف باقی می‌ماند و باید بالاخره روزی بسته می‌شد و نمی‌دانم نگرانی آن ها از چیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار، تاریخ انتشار 1 آبان 96، کد مطلب: ۳۲۸۷۳ ، www. bazarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین