پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیرکل بیمه سلامت زنجان از بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به مراکز درمانی و تشخیصی استان خبر داد.

شعار سال: خدیجه ابراهیم‌خانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه نظام سلامت و سیاست‌های دولت، بیمه سلامت همگانی از سال 93 شکل گرفت که در کل کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم استان زنجان از این رقم 114 هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای طرح بیمه سلامت همگانی افراد 15 تا 50 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند ابراز کرد: پس از اینکه افراد زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند خدمات رایگان به آن‌ها اعطا شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در صندوق کارمندی 72 هزار و 482 نفر عضو هستند بیان کرد: در صندوق روستایی نیز 412 هزار و 349 نفر عضو هستند و سایر اقشار 23 هزار و 819 نفر آن را تشکیل می‌دهند.

این مسئول تعداد افراد زیر پوشش در صندوق بیمه سلامت همگانی که خدمات آن کاملا رایگان است را 112 هزار و 885 نفر برشمرد و گفت: از مجموع یک میلیون و 57 هزار و 460 نفر جمعیت ساکن استان زنجان 621 هزار و 549 نفر معادل 59 تا 60 درصد جمعیت استان بیمه شده بیمه سلامت هستند.

ابراهیم‌خانی خاطرنشان کرد: در استان زنجان 13 بیمارستان و 83 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی با بیمه سلامت قرارداد دارند و 91 درصد مراکز تشخیص و درمان مستقل معادل 496 مرکز طرف قرارداد این بیمه هستند و نیز 25 دفتر پیشخوان نیز فعالیت‌هایی از جمله صدور، تمدید یا ابطال دفترچه‌های بیمه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بدهی داروخانه‌های دولتی و خصوصی تا پایان سال 95 از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است ابراز کرد: مبالغ قابل پرداخت به مراکز دانشگاهی سطح یک که بخش‌های روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهد نیز 100 درصد تسویه حساب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه 70 درصد از بدهی سال 95 بیمارستان‌ها پرداخت شده است بیان کرد: بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا آبان ماه و بیمارستان‌های خصوصی تا آذرماه پرداخت شده و پارکیلینیک‌ها نیز تا پایان اسفند طلب خود را دریافت کردند.

این مسئول طلب پزشکان در مراکز درمانی و تشخیصی تا اسفند ماه 95 را تسویه شده خواند و گفت: بدهی رادیولوژی‌ها، مراکز فیزیوتراپی و آزمایشگاه‌های خصوصی نیز تا دی ماه پرداخت شده است.

ابراهیم‌خانی هزینه‌های درمانی تحمیل شده از طرف صندوق بیمه همگانی را 46 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بدهی بیمه سلامت به مراکز تا پایان سال 95، 42 میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع بدهی‌ها از سال 95 تا شهریور 96 در استان زنجان 100 میلیارد تومان برآورد شده ابراز کرد: اعتباراتی که بیمه سلامت می‌گیرد 95 درصد آن از بخش دولتی تأمین می‌شود و منابع خصوصی قابل توجهی برای بیمه سلامت وجود ندارد بنابراین باید مدیریت در منابع انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه کل هزینه پرداختی برای بیمه‌شدگانی که از طرح رایگان در سال 95 بهره‌مند شدند 46 میلیارد و 194 میلیون تومان بود خاطرنشان کرد: کل هزینه درمان برای بیماران خاص در این سال هشت میلیارد و 567 میلیون تومان بود و در واقع ماهانه برای هر بیمار خاص یکمیلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیمه‌های سلامت همگانی افزایش یافته است تصریح کرد: در مجموع شاهد رشد 150 درصدی کل هزینه‌های درمانی بیمه سلامت هستیم که سهم بیمه روستاییان از این افزایش 346 درصد و بیماران خاص 60 درصد است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اینکه هدف ایجاد بیمه سلامت این بود که هر نفر یک از یک بیمه پایه برخوردار باشد بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در کل کشور پنج و نیم میلیون نفر و در استان زنجان 143 هزار و 737 نفر دست کم دو بیمه پایه دارند که 100 هزار نفر آن مربوط به بیمه روستایی است یعنی از هر چهار نفر بیمه شده روستایی یک نفر دو بیمه دارد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نیز همپوشانی بیمه‌ها و سایر موارد در قانون بودجه سال 96 مدیریت این طرح به این شکل درنظر گرفته شد که ارائه خدمات بیمه پایه بر اساس آزمون وسع انجام شود و بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی باید از مراکز دولتی استفاده کنند و در مراکز خصوصی باید نیمی از هزینه درمان را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه قرار بود این قانون از مرداد ماه اجرایی شود ابراز کرد: اجرای این قانون بنا به دلایلی به تأخیرافتاد و از ابتدای آبان ماه به اجرا درمی‌آید که البته با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت بیماران خاص می‌توانند از مراکز خصوصی استفاده کنند و افراد زیر پوشش کمیتهامداد و بهزیستی نیز کمتر از سایر اقشار چیزی معادل 15 درصد از هزینه درمان را در مراکز خصوصی پرداخت می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 1556848:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین