پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به لزوم گسترش فضای گفتمان در عرصه‌های علمی، گفت: علوم انسانی گستره عظیم علمی را به خود اختصاص داده که کاربردی ساختن و بهره‌مندی از مزایای آن در بستر گفتمان محقق خواهد شد.

شعار سال: فردین اخلاقیان ظهر امروز در نخستین همایش ملی آموزش زبان انگلیسی «نوآوری‌ها و پیشرفت‌های حرفه‌ای» که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: زبان انگلیسی به عنوان دروازه ورود به دنیای معاصر شناخته می‌شود، لذا فراگیری آن باید برای تمامی‌ افراد میسر شود.

وی با اشاره به پیشینه علمی و فرهنگی کشور، سرزمین ایران را خواستگاه علم، تمدن و فرهنگ دانست و اذعان کرد: گذشته پرافتخاری که نیکان ایران زمین به ما تحویل داده‌اند مملو از حافظ‌ها، سعدی‌ها، رازی‌ها و زکریاهایی است که پس از عبور از گذشته در دوران معاصر نیز به وجود بزرگانی هم‌چون امیرکبیر زینت یافته است.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه تأسیس دانشگاه‌ها و مراکز عالی قبل از انقلاب در ایران آغاز شد، بیان کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب رشد کمی و کیفی در علم و فناوری آهنگ رشد خوبی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که در برخی موارد بحث‌های کمی علمی به علت ورود برخی حواشی با مشکلاتی روبرو شده است، اظهار کرد: در بحث کیفی با گسترش چاپ مقالات علمی در سطح ملی و بین‌المللی، به نظر می‌رسد که مطالعات و پژوهش‌ها از لحاظ کیفی وضعیت مناسبی را داشته که این امر نشان‌دهنده عمق یافتن آنها است.

اخلاقیان با اشاره به اینکه تأکید بر بردن علم به عرصه جامعه و صنعت، نیازمند کاربردی کردن آن است، افزود: با توجه به وضعیت موجود در جامعه و چالش‌هایی ‌چون بیکاری، دانشگاه‌ها باید رسالت خود را در خصوص پرورش نیروی متخصص مورد نیاز با بهره‌گیری از روش‌های نوین و کاربردی بهتر از پیش به انجام برسانند.

وی با تأکید بر اینکه کاربردی کردن اختصاص به رشته‌های مهندسی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر نباید اجازه داد که رشته‌های علوم انسانی در حد نظری باقی بمانند.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید بسیاری از ابعاد علم را به متخصصان علوم انسانی سپرد، گفت: این امر زمینه‌ساز بروز و ظهور قابلیت و ظرفیت علوم انسانی خواهد شد.

وی «زبان انگلیسی» را به عنوان یکی از رشته‌های کابردی و نیاز کنونی جامعه بشری عنوان و بر لزوم کاربردی ساختن آن تأکید کرد.

اخلاقیان با اعلام اینکه بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها هدفی است که وزارت علوم بر آن تأکید دارد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های علوم باید در عرصه بین‌المللی مطرح شوند.

وی تحقق این مهم را نیازمند عدم محدود کردن علوم انسانی دانست و خاطرنشان کرد: باید فضای گفتمان داشته باشیم تا بتوان در بستری علمی، تعامل لازم علوم مختلف را برقرار کرد.

به گفته این مقام مسول، با بیان لزوم گسترش «علوم انسانی اسلامی»، این امر را نیازمند توجه به اصول علمی حاکم دانست و اظهار کرد: آشنایی با علوم پایهِ علوم انسانی، زمینه‌ساز استقرار علوم انسانی اسلامی خواهد شد.

اخلاقیان با تأکید بر اینکه باید فضای گفتمان و آزاد به علوم انسانی داده شود، بیان کرد: نباید از خاطر دور داشت که پیشرفت واقعی با زحمت و تلاش، سرمایه‌گذاری و حمایت از قشر تحصیل‌کرده کسب خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 13960804000855:www.kordestan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین