پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ تن زعفران خشک از اراضی خراسان جنوبی برداشت شود گفت: کیفیت زعفران خراسان جنوبی رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.

شعار سال: هاشم ولی‌پور مطلق در بازدید از مناطق زعفران کاری شهرستان قاینات اظهار داشت: 36 هزار زعفران کار خراسان جنوبی تا پایان آبان محصول خود را برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زعفران به عنوان یکی از محصولات مهم و ارز آور در دنیا برای کشور ایران به شمار می‌رود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 54 تن زعفران خشک از اراضی زیرکشت این محصول در استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این استان 15 هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت زعفران را به خود اختصاص داده است و 51.5 تن زعفران خشک از این میزان زمین برداشت می‌شود.

ولی‌پورمطلق از شهرستان قاینات به عنوان بزرگترین شهرستان خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی از جمله زعفران یادکرد و افزود: چهار هزار و 500 هکتار زعفران استان در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه حدود 17 تن از 51 تن زعفران خشک استان، متعلق به شهرستان قاینات است گفت: خراسان جنوبی از نظر میزان تولیدات علی‌رغم این که زادگاه زعفران است وبرند زعفران در کشور به عنوان زعفران قاینات شناخته می‌شود اما دومین تولیدکننده بعد از استان خراسان رضوی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: زعفران تولید شده در این استان، به دلیل برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن، کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالا، مرغوب ترین زعفران دنیابه حساب می‌آید.

ولی پورمطلق اظهار داشت: زعفران خراسان جنوبی به دلیل کیفیت بالا مشتریان زیادی در کشورهای خارجی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 51 تن زعفران خشک از اراضی زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شده است گفت: امسال سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران اعلام آمادگی کرده است که با این روند قیمت زعفران نسبت به سال‌های گذشته با یک روند نزولی روبه‌رو می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 آبان 96، کد مطلب: 1557394 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین