پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
معاون کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از رشد ۸۵ درصدی زکات در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: ۴.۷ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد.
شعارسال: معاون کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از رشد ۸۵ درصدی زکات در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: ۴.۷ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد.

رضا حسنلو امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم کمیته امداد است و نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان و جلب مشارکت‌های بیشتر مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به خدمات عمرانی انجام شده از محل زکات‌های جمع‌آوری شده اشاره کرد و گفت: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و فعالیت‌های اجتماعی از طریق منابع مالی تأمین شده این واجب الهی انجام شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه زکات انواع مختلفی از جمله زکات واجب، مستحبی و فطریه دارد ابراز کرد: در شش‌ ماهه نخست امسال 4 میلیارد و 752 میلیون تومان زکات در سطح استان زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول میزان رشد مبلغ زکات جمع‌آوری شده در نیمه نخست امسال را 85 درصد برشمرد و گفت: این موضوع حاکی از آن است که برنامه‌های بخش زکات در این مدت 101 درصد تحقق یافته است.

حسنلو خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد این است که تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری و در راستای پروژه‌های عام‌المنفعه و توسعه‌ای هزینه شود.

وی روستاهای پرداخت‌کننده زکات در سطح استان را 247 مورد عنوان کرد و افزود: یک هزار و 913 کشاورز زنجانی در شش ‌ماهه نخست امسال زکات واجب و مستحبی خود را پرداخت کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال از محل زکات 36 سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده و 26 مسکن مددجویی تعمیر یا بهسازی شده است و 81 نوعروس نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز کمک‌ هزینه تأمین جهیزیه دریافت کردند.

وی به تشکیل شورای زکات در 173 روستای استان زنجان اشاره کرد و گفت: به‌ منظور توسعه فرهنگ پرداخت زکات یک هزار و 700 مبلغ و عامل زکات در روستاها و شهرهای استان زنجان در زمینه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان زنجان همکاری می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 آبان 1396، کدخبر: 1558015، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین