پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۰۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
این روزها ۷۰ دانش‌آموز روستای چونگنش گرمی بدون نیمکت و در کلاسی که سقف و دیوارش خراب شده و پنجره‌های شکسته مشغول تحصیل هستند که جانشان در خطر است.
شعارسال: این روزها ۷۰ دانش‌آموز روستای چونگنش گرمی بدون نیمکت و در کلاسی که سقف و دیوارش خراب شده و پنجره‌های شکسته مشغول تحصیل هستند که جانشان در خطر است.

روستای چونگنش در نزدیکی شهرستان مرزی گرمی واقع شده است و 70 دانش‌آموز این روستا در مدرسه‌ای قدیمی با سقف و دیوار خراب تحصیل می‌کنند که جان این تعداد از دانش‌آموزان در خطر است.

مدرسه روستای چونگنش قدمتی بیش از 50 ساله دارد و این مدرسه به شکل بسیار بدی است که برای تحصیل دانش‌آموزان اصلا مکان مناسبی نیست.

دانش‌آموزان روستای چونگنش گرمی با هزاران سختی در مدرسه مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که اگر خدایی نکرده سقف یا دیوار مدرسه خراب شود بی‌شک شاهد فاجعه‌ای بسیار بزرگ خواهیم بود که شاید هیچگاه نتوان آن را جبران کرد.

دانش‌آموزانی که وقتی عکس‌ها و تصاویر مدرسه دیگر دانش‌آموزان اردبیلی را می‌بینند چنان به فکر فرو می‌روند و ناراحت می‌شوند چرا که مدرسه آنها در روستای چونگنش قابل مقایسه با مدارس روستاهای دیگر نیست.

* دانش‌آموزانی که بدون نیمکت کلاس درس را سپری می‌کنند

یکی از نکات قابل توجه در مدرسه قدیمی در روستای چونگنش این است که دانش‌آموزان بدون نیمکت هر روز در کلاس درس حاضر می‌شوند و به صورت نشسته بر روی زمین گفته‌های معلم را مشق می‌کنند.

مدرسه حافظ روستای چونگنش فارغ از هرگونه امکانات اولیه بوده و حتی دانش‌آموزان این مدرسه حسرت نشستن بر روی نیمکت را دارند که این در نوع خود تاسف‌آور است چرا که دیگر زمان آن نیست که نیمکت در مدرسه‌ای نباشد.

وقتی در کلاس درس دانش‌آموزان روستای چونگنش که چهار کلاس دارد حاضر می‌شویم با چهره غمناک و در هم رفته حدیثه، فاطمه، امیرحسین و زینب روبه‌رو می‌شویم که این صحنه دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

حنانه یکی از دانش‌آموزان روستای چونگنش نیز کتاب درس خود را در دستانش گرفته و از ترس اینکه سقف یا دیوار مدرسه خراب شود به گوشه‌ای پناه آورده و اضطراب در دل این دختر کوچک موج می‌زند.

حسن و حسین از دیگر دانش‌آموزان مدرسه روستای چونگنش نیز از نبود نیمکت و امکانات اولیه در مدرسه خود گلایه‌هایی دارند و بسیار غم‌انگیز و ناراحت هستند که این امر در روحیه این دانش‌آموزان نیز تاثیر گذاشته است.

* پنجره‌هایی که همانند دل‌های کوچک دانش‌آموزان شکسته است

متاسفانه در بدو ورود به کلاس درس روستای چونگنش با پنجره‌های شکسته روبه‌رو می‌شویم که این امر باعث ورود سرما و خاک به داخل کلاس شده و سلامت دانش‌آموزان این روستا را تهدید می‌کند.

به هر گوشه گوشه کلاس درس این روزهای دانش‌آموزان روستای چونگنش می‌نگریم با سقف و دیواری خراب و ویران، نبود نیمکت، پنجره شکسته و وضعیت نامناسب فضای مدرسه روبه‌رو می‌شویم که بسیار ناراحت‌کننده و تاسف برانگیز است.

دانش‌آموزانی که با هزاران انگیزه و امید در کلاس درس حاضر می‌شوند با شرایط بسیار بدی مواجه‌اند که علاوه بر اینکه جان و سلامتی‌شان در خطر است با مشکلات و استرس‌های زیادی همراه هستند.

* زمستان سخت در انتظار دانش‌آموزان

به دلیل اینکه شهرستان گرمی در فصل زمستان با بارش برف زیاد روبه‌رو می‌شود بی‌شک حضور در کلاس درس روستای چونگنش به هیچ وجه قابل تحمل نبوده و می‌توان گفت که زمستان سختی در انتظار این دانش‌آموزان معصوم است.

دورتادور فضای مدرسه روستای چونگنش نیز پر شده از زباله‌هایی که این امر نیز سلامت دانش‌آموزان این روستا را به خطر می‌اندازد.

گذشته از نبود امکانات بهداشتی مناسب، استفاده از بخاری نفتی و سایر مشکلات خرد و کلانی که این روزها به شکل جدی جان و سلامتی دانش‌آموزان روستای چونگنش را تهدید می‌کند، نباید به اغماض از تمامی آرزوها و آمال این کودکان گذشت،‌کودکانی که آیندگان این کشور هستند.

اهالی روستای چونگنش نیز خود داوطلب شده و برای تجهیز مدرسه این روستای پیشگام بوده‌اند هر چند این امر توانسته گوشه‌ای از مشکلات مدرسه را برطرف سازد.

* مسئولان خواب نمانند جان دانش‌آموزان روستای چونگنش در خطر است

انتظار می‌رود مسئولان استان به ویژه مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان گرمی خواب نمانند و چاره‌ای اساسی برای تجهیز و یا نوسازی مدرسه روستای چونگنش شهرستان گرمی باندیشند چرا که جان 70 دانش‌آموزان این روستا در خطر است.

دیگر فرصت آن نیست که مسئولان در تریبون‌ها وعده دهند بلکه نیاز است هر چه سریع تر این مسئولان در مدرسه روستای چونگنش حضور یافته و از نزدیک سختی های این کودکان و مشکلات مدرسه را به عینه ببینند.

بی‌شک خیران و افرادی هم در این میان هستند که می‌توانند با حمایت مسئولان در سریعترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و یا نوسازی مدرسه روستای چونگنش اقدام کرده و زندگی را در رگهای این روستا به جریان باندازند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 آبان 1396، کدخبر: 1557675، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
این کودکان چه گناهی کردن؟یه عده بیان و حقوق چند ده میلیونی بگیرن و اینا تو این وضعیت از حداقل ها محروم بشن
ا.ف75
1122
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
از اونجایی که بنده اطلاع دارم بازسازی این مدرسه از محل کمکهای اهالی آنجا و به همت مردم صورت پذیرفت و مسئولین مربوطه برای گرفتن عکس یادگاری به مدرسه فوق الذکر آمدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین