پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با تکذیب رنگ اوری مرکبات این استان گفت: رنگ آوری مرکبات مازندران صحت ندارد چراکه با حضور و فعالیت دستگاههای نظارتی از وقوع این مساله پیشگیری شده است .

شعار سالمحمدرضا شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اکنون زمان رسیدن مرکبات پرتقال و نارنگی در مازندران است و این روند در مناطق شرق و مرکز 20 روز زودتر از مناطق غرب استان رخ می دهد .

وی ادامه داد : با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و خوب مازندران در سالجاری برای مرکبات ، از اول آبان پرتقال های تامسون قابل برداشت و آماده برای مصرف می باشد .
مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران انتشارمطالبی مبنی بر ' فعلا پرتقال زرد و نارنجی نخورید' و ذکر موضوع فعالیت کارخانه های رنگ آوری پرتقال در شرق استان آن را رفتار برخی افراد برای برهم زدن تعادل در بازار مصرف اعلام کرد .
وی از این افراد به عنوان کسانی نام برد که تلاششان برای فروش بالای محصولات ذخیره شده شان است و با بیان چنین مطالب و با هدف تخریب اذهان عمومی درباره مرکبات پاییزه صورت می گیرد .
اخیرا مطلبی مبنی بر' فعلا پرتقال زرد و نارنجی نخورید' در شبکه های اجتماعی انتشار یافت که در آن ایجاد کارخانه هایی در برخی مناطق مازندران از جمله شرق این استان برای رنگ آوری پرتقال ها از طریق گازهای مخصوص ذکر شد .
در این مطلب آمده است همه ساله از اواسط آذرماه عرضه پرتقال های رسیده مازندران در بازارهای کشور صورت می گیرد اما پرتقال های فعلی در بازار به وسیله اتیلن رنگ آوری و یا با دستگاه هایی با حرارت دادن رسیده شده اند .
در این مطلب به آسیب دیدگی پرتقال براثر این شیوه اشاره شد که اسید موجود در این میوه افزایش یافته و برای سلامت مردم مضر است .
مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به فعالیت حدود 400 واحد سورتینگ مجاز در استان ، گفت : ذره بین نظارت نهادهایی همچون صنعت ، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی بر روی این واحدها وجود دارد تا رنگ آوری مرکبات انجام نشود .
وی اضافه کرد : هر چند منکر رنگ آوری مرکبات در برخی سورتینگ های غیر مجاز نمی شویم ولی با نظارت هایی که صورت می گیرد این موضوع کنترل شده و محدود می باشد .
شعبانی خطاب به مردم گفت که با نظارت های جدی در خصوص فعالیت سورتینگ داران و بویژه مساله رنگ آوری مرکبات در مازندران ، مردم نگران سلامت مرکبات این استان نباشند و مطمئن باشند مرکبات سالمی را مصرف می کنند .
شعبانی سطح زیر کشت مرکبات در مازندران را 120 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود امسال 2 میلیون و 500 هزارتن مرکبات از این اراضی برداشت شود .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:82708553، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین