پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۸۹۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح مدارس این شهر، گفت: در حال حاضر رفتار پرخطر در میان پسران ما در مقطع متوسطه اول 19.7 درصد است. خشم بالا در میان دخترهای ما 19.6 درصد است که این ارقام نشان می‌دهد وضعیت خوبی وجود ندارد. حدود 66 درصد از دانش آموزان ما در پاسخ به این سوال که اگر مشکلی برای شما پیش بیاید چه کسی به شما کمک خواهد کرد به جای خانواده، همسالان و دوستان خود را معرفی کردند که این نشان از این دارد که بچه‌های ما نقش خانواده را کمرنگ می‌بینند.

شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح مدارس این شهر، گفت: در حال حاضر رفتار پرخطر در میان پسران ما در مقطع متوسطه اول 19.7 درصد است. خشم بالا در میان دخترهای ما 19.6 درصد است که این ارقام نشان می‌دهد وضعیت خوبی وجود ندارد. حدود 66 درصد از دانش آموزان ما در پاسخ به این سوال که اگر مشکلی برای شما پیش بیاید چه کسی به شما کمک خواهد کرد به جای خانواده، همسالان و دوستان خود را معرفی کردند که این نشان از این دارد که بچه‌های ما نقش خانواده را کمرنگ می‌بینند.

به گزارش ایسنا، عباسعلی باقری در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش برای ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و نیروی انسانی در مورد آموزش و پرورش شهر تهران، حاضر شد.

وی در این جلسه تربیت را کاری دشوار خواند و افزود: اگر بخواهیم تربیت را به درستی انجام دهیم قطعا کار دشواری خواهد بود. بسیاری از مشکلات، ناشی از همین حوزه تربیت نادرست است. همانطور که در قرآن اشاره شده است هر فردی با خصوصیت‌های خود خلق شده، لذا در تربیت افراد نیز نسخه واحدی وجود ندارد. در امر تربیت عواملی به صورت اصلی و مستقیم تاثیرگذار هستند که بر پیچیدگی‌های آن می‌افزاید.

وی ادامه داد: در کشور ما هیچ نهادی امور خانواده را متقبل نشده است به شکلی که امروزه هیچ وظیفه‌ای سخت‌تر از فرزندپروری نیست اما برای آموزش این حوزه هیچ ساز و کار مشخصی وجود ندارد و در مرحله‌ای بالاتر متاسفانه هماهنگی و تعامل میان نهادها و دستگاه‌های ذیربط در این حوزه برقرار نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ایجاد تعامل بیش از پیش میان مدارس و مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که مدیریت شهری برای حوزه مدیریت مدارس وارد عمل شود و ما نیز در این عرصه قطعا همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی به وجود 4089 مدرسه در شهر تهران اشاره کرد و افزود: این مدارس شامل مدارس دولتی و غیردولتی هستند که از این میان 18 درصد دانش آموزان شهر تهران در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. در شهر تهران حدود یک میلیون و 82 هزار و 136 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و در مقابل 58 هزار و 967 نفر کارکنان مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران را تشکیل می‌دهد. این در حالیست که در چهار سال آینده قریب به 25 هزار نفر از همکاران ما در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و سالی کمتر از 1000 نفر به مجموعه وارد می‌شود. ظرف چهار سال آینده یکی از آسیب‌های اساسی ما همین موضوع است که امیدواریم حل و فصل شود.

وی به اینکه در شهر تهران 700 مدرسه در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: در سال 1400 در مقطع ابتدایی به 264 مدرسه جدید نیاز خواهیم داشت. امروز در شهر تهران 73 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی و 18 درصد در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعدادی مدارس خاص دیگر نیز در این شهر فعالیت می‌کند. 25 درصد دانش آموزان ما در شهر تهران در مقطع متوسطه 16 درصد در نظری و پنج درصد در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند اما شهر تهران یکی از فقیرترین شهرها به لحاظ فضای آموزشی است. بیشتر دانش آموزان ما در این شهر در کلاس‌های 33 تا 37 نفره حضور دارند.

باقری در خصوص سرویس مدارس نیز گفت: باید از شهرداری تهران و مصوبه‌ای که توسط شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ شد تشکر کنم که سرویس مدارس استثنایی را متقبل شدند. بچه‌های معلول و کم توان ما در این حوزه خدمت مناسبی را دریافت کردند.

وی همچنین به برخی از مواد قانونی که بر کمک شهرداری تهران به مجموعه آموزش و پرورش تاکید می‌کرد اشاره کرد و افزود: اجرا شدن ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش، اجرا شدن ماده 16 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، اجرا شدن بند 3 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، مساعدت در اجرا شدن بند «ه» تبصره 9 قانون بودجه سال 1396 کشور و تخصیص اعتبار جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل سرویس مدارس استثنایی و ایجاد تعامل سازنده بین نهادهای اجتماعی از جمله شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران و آموزش و پرورش برای تربیت متوازن شهروندان تهرانی می‌تواند گام‌های موثری در حوزه آموزشی شهر تهران باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:96080200923، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین