پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مجلس شورای اسلامی توصیه کرده که جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه هسته ای باشد.

شعارسال: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز عملیات گودبرداری واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر در کنفرانس خبری مشترک ضمن خیرمقدم به رئیس روس اتم که برای نخستین بار از سایت بوشهر بازدید می کند، گفت: فکر نمی کنم سایت هسته ای در دنیا باشد که آوازه اش به اندازه سایت بوشهر بلند باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پروژه های جدید نیروگاه بوشهر را از مصادیق همکاری مثبت ایران و روسیه عنوان کرد و افزود: ما پیش از انقلاب در مدار سیاسی غرب بودیم اما هیچ کمکی به ما نکرده اند و شوروی و روسیه فعلی این همکاری را با ایران داشت.

صالحی ادامه داد: ورود ما به صنعت هسته ای با کمک همسایه خوب ما روسیه بوده است و این پیام مهمی برای غرب دارد.

وی با اشاره به روند شروع به ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه بوشهر یادآور شد: میلیون ها مترمکعب خاکبرداری انجام شده و امروز شاهد گودبرداری برای فونداسیون واحدهای دو و سه هستیم.

صالحی افزود: از نظر ما پروژه جلوتر از زمان خودش بوده و امیدواریم در 7 سال آینده شاهد راه اندازی واحد دو و دو سال بعد واحد سه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مجلس توصیه کرده که جمهوری اسلامی ایران دارای 20 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه هسته ای باشد، افزود: این موضوع پروسه ای بوده که در بلندمدت به دنبال آن هستیم.

وی ادامه داد: 20 هزار مگاوات نیروگاه هسته ای به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه هر نیروگاه هزار مگاواتی در سال حدود 11 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می کند، اظهار داشت: این رقم از انتشار 5 میلیون تن گازهای آلاینده در سال جلوگیری می کند و 550 میلیون دلار صرفه جویی معادل نفت را به همراه دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 9آبان1396، کدخبر: 354524: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین