پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
رئیس جمهور فرانسه قانون فراگیر مبارزه با تروریسم را امضا کرد و محدودیت ها و تدابیر امنیتی را افزایش داد.

شعارسال: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قانونی را در فرانسه امضا کرد که جایگزین وضع اضطراری دو ساله در این کشور می شود و به پلیس فرانسه ابزار بیشتری برای مبارزه با خشونت می دهد.

لایحه این قانون را اوایل ماه جاری پارلمان فرانسه تصویب کرد.

مکرون گفت: این قانون روز سه شنبه عملی و جایگزین وضع اضطراری کشور می‌شود که در روز چهارشنبه منقضی خواهد شد.

طبق این قانون نهادهای اجرایی قانون از اختیار بیشتری برای تحقیقات، بستن اماکن مذهبی و محدودسازی تردد افراد مشکوک به اقدامات افراطی برخوردار می شوند.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد این قانون به مقامات اجازه خواهد داد تا تدابیر شدید امنیتی به طور مثال در طول بازارهای کریسمس اجرا کنند.

وضع اضطراری فرانسه اولین بار در نوامبر سال 2015 و پس از حملات تروریستی پاریس که به کشته شدن 130 نفر منجر شد، آغاز شده بود. این وضع از آن زمان نیز شش بار دیگر تمدید شد.

ژرار کولمب وزیر کشور فرانسه گفته است تحت وضع اضطراری، 11 محل عبادت «به دلیل تحریک برای ارتکاب اقدامات تروریستی» بسته شده است و 41 نفر به دلیل ارتباط آنها با گسترش افراط گرایی تحت بازداشت خانگی هستند.

قانون جدید به مقامات فرانسه اجازه می دهند تا چنین اقداماتی را تحت شرایط مشخص حفظ کنند.

کولمب در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت همگان می دانند ما نیاز به ایجاد تعادل میان امنیت و آزادی داریم و از نظر من این قانون این موضوع را تحقق می بخشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 8 آبان 1396 ، کدخبر: 1875905 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
با توجه به تهدید جام جهانی روسیه و هم چنین سابقه ی اینجور حملات در فرانسه خیلی لایحه ی به جا و مفیدی بوده.الف م
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
میشه گفت مردم فرانسه نشون دادن با انتخاب مکرون از نظر شعور سیاسی به شدت از ملت امریکا جلوتر افتادن و پیشی گرفتن.مکرون کجا ترامپ کجا!!!!!!!!!!!!!.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین