پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
«آیت‌الله عفیف النابلسي» در ملاقات با «شیخ اکرم الکعبی» ضمن اشاره به توطئه دشمنان تصریح کرد: باید با هوشیاری تمام، توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی که تا کنون فجیع‌ترین جنایت‌ها و ترورها را در عراق مرتکب شده‌اند، از بین برد.

شعارسال: «شیخ اکرم الکعبي» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء و «شیخ یوسف الناصري» معاون وی در امور تقریب بین ادیان و مذاهب، روز گذشته -دوشنبه هشتم آبان‌ماه- در جریان سفر به لبنان با «آیت الله عفیف النابلسی» از علمای برجسته و مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و همچنین «شیخ ماهر حمود» رییس اتحادیه علمای مقاومت این کشور، دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در دیدارهای جداگانه موضوعاتی چون "اوضاع منطقه به ویژه وضعیت عراق، لبنان و سوریه"، "وضعیت فعلی عراق علی الخصوص گروه‌های مقاومت اسلامی عراق و نقش حشد شعبی در تقویت محور مقاومت در منطقه" و "ضرورت وحدت اسلامی برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان" را بررسی کردند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) لبنان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: شما مجاهدان جبهه مقاومت از ما دفاع می‌کنید و ما نیز از شما دفاع خواهیم کرد.

«آیت الله عفیف النابلسي» با اشاره به توطئه دشمنان برای از بین بردن کشور عراق تصریح کرد: باید با هوشیاری تمام، توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی که تا کنون فجیع‌ترین جنایت‌ها و ترورها را در عراق مرتکب شده‌اند، از بین برد.

وی بر حفظ تمامیت ارضی کشور عراق تاکید کرد و گفت: عراق باید با تمامی گروه‌ها، قومیت‌ها، مذاهب و ادیان خود یکپارچه و متحد بماند و بر ملت است که توطئه‌های دشمنان -که قصد برهم زدن وحدت را دارند- را خنثی کنند.

این عالم برجسته لبنانی همچنین با بیان اینکه "ما نیازمند عراقی یکپارچه هستیم"، خاطرنشان ساخت: بسیج مردمی و مقاومت باید در سرنوشت عراق نقش داشته باشد، چراکه همین گروه‌های مقاومت ضامن امنیت عراق و مردم آن هستند.

النابلسي ادامه داد: همین‌ها بودند که عراق را از چنگ تروریست‌ها نجات دادند و اکنون دشمنان باید بدانند که حملات آن‌ها علیه بسیج مردمی تاثیری در این نهاد و مردم عراق نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز دستیابی به آزادی کامل عراق را در یک قدمی خواند و اظهار داشت: هم اکنون نیروهای ما در حال پاکسازی مناطق تحت سلطه تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا در مرز سوریه و عراق هستند.

«شیخ اکرم الکعبي» با بیان اینکه "در روزهای آینده آزادی کامل عراق را اعلام خواهیم کرد"، افزود: آمریکا بعد از شکست داعش که بخشی از نقشه آن برای منطقه بود، به دنبال اجرای نقشه دیگر که همان تشکیل دولت کُرد در شمال عراق برای تقسیم این کشور و در ادامه تقسیم کل منطقه بود ولی این نقشه نیز با وحدتی مثال‌زدنی شکست خورد.

وی در پایان، حشد شعبی را "نیروی قدرتمند کشور عراق" توصیف و تصریح کرد: توطئه‌های آمریکا برای تقسیم کشورهای منطقه با حضور موثر گروه‌های مقاومت اسلامی شکست خورد و آن‌ها از این موضع غافلگیر شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری جام نیوز ، تاریخ انتشار: 9 آبان 1396 ، کدخبر: 841263 ، www.jamnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین