پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
استاندار خراسان جنوبي در يك ابتكار جالب ، جلسه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در واحدهاي صنعتي را در كارخانه كاشي نيلوفردر شهرك صنعتي بيرجند برگزار كرد.

شعار سال: مروج الشريعه در اين جلسه گفت : بايد روال کار به گونه اي باشد كه در اين جلسات گزارشي از آخرين اقدامات انجام شده در زمينه رفع موانع توليد و نيز آخرين وضع تسهيلات پرداخت شده از سوي بانك ها در ابتداي هر جلسه ارائه شود.

وي افزود : حمايت از سرمايه گذاران و نيز توليدکنندگان استاني بايد به گونه اي باشد تا سرمايه گذاران خارجي و کساني که قصد دارند از خارج از استان در خراسان جنوبي سرمايه گذاري كنند براي اين امر رغبت لازم را داشته باشند و درغير اين صورت نخواهيم توانست به اهداف موردنظر در اين زمينه دست پيدا كنيم.

او گفت : امروز كمك به پيشران هاي اقتصادي، كمك به رونق و توسعه اقتصادي استان است.

استاندار خراسان جنوبي، صنايع کاشي نيلوفر را يکي از انواع پيشران هاي اقتصادي دانست و اضافه كرد : گروه صنعتي ناصري امروزبايد بهتر از قبل درمباحث اقتصادي ورود كند و بتواند با تزريق منابع در حوزه بازاريابي، فروش محصولات و نيز بهره گيري از روش هاي نوين مشتري مداري با توجه به علم روز در حوزه اقتصاد گام هاي جدي تري بردارد.

وي با بيان اين که توسعه بدون توجه به پيشران هاي اقتصادي اتفاق نمي افتد، گفت: گروه صنعتي ناصري از جمله اين پيشران ها

است که بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. مروج الشريعه، با بيان اين که در اين شرايط با تکيه صرف بر اعتبارات دولتي نميتوان به اهداف مورد نظر دست يافت گفت: بايد پيشران هاي اقتصادي از جمله گروه صنعتي ناصري بيش از پيش از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرند ،چرا که آنها علاوه بر ايجاد اشتغال به رونق و آباداني مناطق و استانها نيز كمك مي كنند.

وي با اشاره به اين که بانک ها بايد جدي تر از قبل در اين زمينه ورود کنند، گفت: شركت هاي خدمات رسان از جمله برق ، آب و گاز هم بايد در يك تعامل دو جانبه و منطقي مشكلات موجود را بررسي و برطرف كنند و از طرف ديگر واحدهاي اقتصادي بدهكار نيز بايد در يك زمان بندي مناسب بدهي خود را به شركت هاي آب ، برق و گاز پرداخت كنند.

استاندار خراسان جنوبي، افزود: توزيع ثروت با عنوان« يارانه »بدترين خسارات اقتصادي را متوجه کشور ساخته است و امروز توزيع يارانه مستقيم بدترين تصميم اقتصادي است که موجب شده بسياري از زيرساخت هاي اقتصادي و نيز توليد و اشتغال تحت تاثير قرار گيرند به گونه اي که توليدكنندگان بيشترين آسيب را از اين محل متحمل شدند.

مقام عالي دولت در استان خراسان جنوبي ، به کمک هاي فني و اعتباري در بودجه سال جاري اشاره کرد و افزود: دولت دوازدهم از طريق ارائه كمك هاي فني و اعتباري تلاش كرده تا بخشي از مشكلات مربوط به اعتبارات مورد نياز واحدهاي توليدي را كاهش دهد.مروج الشريعه ، ادامه داد: مسئولان استاني بايد واحدهاي توليدي را با دو نگاه مورد حمايت قرار دهند که عبارتند از تداوم وضع موجود و افزايش شرايط توليد.

استاندار خراسان جنوبي، تفسير قانون به نفع مردم و توليدکنندگان را مورد تاکيد قرار داد و افزود: مسئولان مربوطه از سختگيري هاي بي مورد براي واحدهاي توليدي که اهليت آنها براي سيستم بانكي مشخص شده است پرهيز كنند. او ، نيروي انساني کارخانه ها و واحدهاي توليدي را مورد تاکيد ويژه قرار داد و گفت: توجه به نيروي کار و رفع نياز آنها بايد در اولويت تمامي برنامه ها در واحدهاي توليدي قرار داشته باشد.وي ادامه داد: مسئو لان مربوطه در همايشي استاني ، قانون رفع موانع توليد را براي توليدکنندگان و فعالين بخش خصوصي تشريح كنند تا بتوان از ظرفيت هاي قانوني پيش بيني شده در آن به بهترين نحو ممکن استفاده کرد.

وي يادآورشد: مسئولان همچنين تلاش كنند واحدهاي توليدي مستقر در مناطق ويژه اقتصادي و شهرك هاي صنعتي ، از مزاياي قانون رفع موانع توليد هر چه بيشتر استفاده كنند.

استاندار خراسان جنوبي، به ظرفيت هاي معدني استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفيت هاي مناسب معدني اين استان بايد تلاش کنيم با جلوگيري از خام فروشي معدني ، فرآوري اين محصولات در استان به انجام برسد و اولويت واگذاري معدن با كساني خواهد بود كه چرخه توليد در اين بخش را كامل كنند چرا كه ارزش معدن به فرآوري محصولات معدني آن است.

مروج الشريعه ، به موقعيت خاص جغرافيايي استان خراسان جنوبي اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبي در مسير تردد کالاي صادراتي بايد با رايزني با مرکز زمينه هاي دريافت يارانه صادرات در استان فراهم شود ،چرا كه اين امر موجب ايجاد اشتغال و تثبيت پايداري در اين استان خواهد شد.

در جلسه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد به رياست استاندار خراسان جنوبي و با حضور اعضاي اين کارگروه مسائل و مشكلات كارخانه كاشي نيلوفر واقع در شهرك صنعتي بيرجند بررسي و تصميمات لازم در زمينه رفع مشكلات اين واحد مهم صنعتي گرفته شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه اطلاعات، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 26856، www.ettelaat.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین