پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به ایام اربعین و اعلام نرخ رسمی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما از تهران و مشهد به مقصد بغداد هستیم.
شعار سال: در حالی که کمتر از ۱۰ روز دیگر به اربعین باقی‌مانده است که زائرین حسینی در صدد تهیه بلیت برای سفر به کربلا هستند که در این میان شاهد اوج‌گیری زودهنگام بلیت هواپیما هستیم.

به علاوه سازمان هواپیمایی کشور در جلسات متعدد با مسئولان این سازمان نرخ بلیت برای این ایام را از مقصد تهران به بغداد حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و از مشهد به نجف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرد.


در این میان برخی از آژانس‌های هواپیمایی از ۱۳ آبان ماه هیچ بلیتی برای فروش ندارند و لیست بلیت‌های اربعین به مقصد بغداد خالی است و این امر به معنای راه افتادن بازار سیاه بلیت در میان آژانس‌های هواپیمایی و اوج‌گیری بیش از بیش نرخ‌ها با نزدیکی هر چه بیشتر به ایام اربعین خواهد بود.

این نرخ‌ها در حالی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد که شاهد قیمت‌های نجومی برای پروازهای اربعین هستیم که یک مسیر رفت و برگشت از تهران به بغداد از بک میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان نرخ گذاری شده است که این ارقام حاکی از افزایش ۳۰۰ تا بیش از ۵۰۰ هزار تومانی نرخ بلیت هواپیما نسبت به نرخ مصوب دارد.



همچنین نرخ بلیت از مشهد به مقصد بغداد نیز از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ادامه می‌یابد که این حاکی از افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی قیمت بلیت هواپیما نسبت به نرخ مصوب است.



در هر نوبت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که با متخلفان و گرانفروشان بلیت در ایام اربعین برخورد خواهد کرد ولی با این وجود شاهد رشد کاذب قیمت‌ها و نبود نظارت کافی و درست بر عملکرد آژانس‌های هواپیمایی هستیم تا جایی که مراکزی که از سوی سازمان هواپیمایی جهت خرید بلیت اعلام شده‌اند امکان ارائه خدمات نداشته و مردم مجبور به خرید بلیت از سایر مراکز هستند که خود این امر موجب شده تا آژانس‌های هواپیمایی از فرصت استفاده کرده و جیب مردم را خالی کنند.

در این میان یکی از آژانس‌های هواپیمایی در خصوص علت بالا بودن نرخ بلیت هواپیما با وجود تعیین نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما از تهران به بغداد بالای دو میلیون تومان در سفر رفت و برگست خواهد بود و بلیتی با نرخ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اصلا در چارت پرواز چه به صورت آنلاین و یا از طریق آژانس‌های مسافرتی وجود ندارد و ما هم مجبور هستیم بلیت را با همین نرخ به مسافرین ارائه کنیم.

براساس این گزارش با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به ایام اربعین باید دید آیا نرخ‌ها بیشتر از این اوج خواهد گرفت یا سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بیشتری بر روی قیمت‌های اعلام شده از سوی آژانس‌های مسافرتی خواهد داشت؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایرلاین پرس، تاریخ 8 آبان 96، کد مطلب: 22115 :www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین